Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Perfod
Hej jeg har et Panasonic TH-42PZ70E og har prøvet at finde de berømte digitale tv kanaler , men jeg kan ikke finde dem..

Jeg er så blevet i tvivl om mit tv overhovedet kan modtager dem?

er der en der kan hjælpe mig om det overhovedet kan modtage de kanaler , og i såfald hvad jeg gør galt..

Jeg vælger DVB tuner men intet kommer frem
Af BrianH
Du vælger DVB tuner, men DVB-hvad?

DVB-T?
DVB-C?
DVB-S?

Når du har fundet ud af hvilken tuner du bruger skal du finde ud af hvilket signel du modtager.

Antenne?
Kabel-tv?
Satellit?
Af Perfod
Kabel-tv fra yousee er det jeg modtager
Af hdmi
Perfod skrev:Kabel-tv fra yousee er det jeg modtager
DER er ikke dvb-c tuner i dit tv ....du må købe en boks...
Af Perfod
hmm øv jeg har da en tuner til analogt signal og en til digitalt signal indbygget i tv'et , men det er så måske noget andet
Jeg kan da vælge analogt signal eller DVB signal
Senest rettet af Perfod 01 nov 2009, 09:31, rettet i alt 2 gange.
Af TYBO
Tror der er noget galt med YouSee i dag.
Jeg kan se nogle digitale kanaler hvis jeg nulstiller Yousee boxen...men hvis jeg indtaster antenneforenings nummer og leder efter kanaler så finder den ingen.

Det plejer at virke men jeg tror det er intert hos YouSee det er galt.
Af hdmi
Perfod skrev:hmm øv jeg har da en tuner til analogt signal og en til digitalt signal indbygget i tv'et , men det er så måske noget andet
Der er en dvb-t tuner i ....hvis du har en antenne på taget eller en stueantenne...
Af Perfod
hmm så må jeg ha et nyt tv... hvilken tuner skal der være i det så , før at det virker
Senest rettet af Perfod 01 nov 2009, 09:51, rettet i alt 1 gang.
Af hdmi
Perfod skrev:hmm så må jeg ha et nyt tv... hvilken tuber skal der være i det så , før at det virker
Du kan jo købe en boks.....hvis du køber et tv ....skal der være dvb-c tuner med mpeg-4(så du kan se de nye DR-kanaler)
Af Perfod
en boks ,, det gider jeg ikke så skal jeg jo køre det hele over en scart kanal også bruge den latterlige fjernbetjening der følger med.
Af Lars K
Hvis du er på YouSee kabel-TV skulle du meget gerne kunne finde DR K og DR Ramasjang, da de også sendes ud analogt og findes i alle 3 grundpakker. Der kan dog være specielle regler for den region du bor i hvad sammensætning af de nye kanaler angår. Men overordnet skulle du gerne kunne se DR K og Ramasjang analogt.

DR HD, Folketings-TV og nu også DR-Update sendes kun digitalt hos YouSee kabel-TV i MPEG4 ergo du skal have en DVB-C MPEG4 tuner enten i form af en Samsung boks lejet eller købt igennem YouSee eller et nyt TV med indbygget DVB-C MPEG4 tuner.