Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bijedic
Var rundt i de forskellige tv butikker, for at se hvordan Panas G10 billede kvalitet var, inden jeg bestilte min egen. Har læst anmeldelsen da Rasmus testede tv'et, samt mange folk sys det et mega godt tv til pengene. Da jeg nu så tv'et i butikkerne, sys jeg ik det var noget hurra. Men kan det være fordi alle tv'er de har kører på noget hdmi/signal switch halløj? så det ik kører helt optimalt, som derhjemme? Hvis tvet er sådan så klarer mit Pana PX80 det bedrer?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det er ofte svært at vurdere særlig mege ti butikkernes store lokaler med kraftigt lys ned på skærmens blanke overflade. G10 er bestemt et stort skridt i forhold til din PX80. Basalt set tager de jo udgangspunkt i samme billed-dyder, men G10 er flere skridt i den gode retning.

Hvor så du Tv'et?
Af Bijedic
Hey Rasmus

Det var i Randers, hos Elgiganten, Fona og expert. Hvis du mener det et stor skridt mod den rette retning i forholdt til min gamle px80, så må det vel være deres switch?
Af Bijedic
ellers kom jeg det forkerte sted i det forkerte tidspunkt, da det så skidt ud :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ja eller bare lysforholdene i butikken.

Men ligesom Philips holder fast i samme holdning til billedkvalitet holder Panasonic også fast i deres. I korte træk betyder det således, at G10 på mange områder minder om din PX80, men man har blot forbedret den på flere punkter - f.eks. sortniveau, detaljegraden, bevægelse mm. Den er en naturlig videreudvikling af netop de Panasonic Tv der var aktuelle i 2008 (herunder PX80).
Af rodeo
Jeg var heller ikke imponeret over G10 i butikkerne, men bestilte det alligevel pga de mange gode anmeldelser, og det har jeg bestemt ikke fortudt.

Er meget imponeret over billedet! 8)
Af xcardman
når du kan lide billedet på en px80, så kan roligt købe en g10.
men med 500 watt lys ind skærmen, ja så ser den nok ikke så godt ud.
har selv haft en px80 og rodet med en g10 i foråret
pågrund af dens tidligere problem med 1080/24.
gik så selv skridtet videre og købte en pio.

Men ja helt sikkert et fremskridt i forhold til en px80.
Af Bijedic
Super, then G10 it is :)

tak for svarene
Af Fing
Det kan også simpelthen være signalet i butikken. Jeg har oplevet at fået fortalt at TV'ene kørte med digitalt signal, selvom der var tydelige forstyrrelser i billedet som på et meget dårligt analogt signal.

Efter at have spurgt en ekstra gang bekræftede ekspedienten at det var digitalt signal. Det var det bare ikke, ellers var der noget alvorligt galt med deres tilslutning.

Så jeg kan kun anbefale at man ser fjernsynet flere steder.
Af Bijedic
Fing - Meget muligt! måske vil de bare ikke indrømme det?

lige et spørgsmål. har tv'et 100, 200 eller 600 Hz?
Af Bongo Bamse
Fing..

Gider du kigge i din indbakke :)