Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels..

Vil lige starte med at takke for et kanont forum, som har hjulpet mig meget ved køb af mit nye tv.. (B

Selvom jeg har søgt meget på forummet, har jeg dog ikke kunnet finde svar på et problem jeg er støt ind i.

Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal stille mit nye system op. Jeg har følgende:

Sony w-5500 (Optisk ud + HDMI)
Sony PS3 (Optisk ud + HDMI)
Logitech z-5500 (Optisk Ind + digital Coax ind)

Helst vil jeg forbinde ps3'en til tv'et med HDMI, og så tv'et til surrounden med Optisk. (se illustrering): http://rapidshare.com/files/300398214/lydsetup.JPG

Det er her jeg har mit spørgsmål til jer :)

- Kan dette lade sig gøre, at tv'et "omformer" lyden fra "HDMI in" til "Optisk out" og taber jeg noget lydkvalitet på det?

Ja, jeg kunne sætte PS3'en direkte til Surrounden med Optisk kable, men så kan jeg ikke få lyden fra mit tv ind i surrounden, med mindre jeg tilslutter den med almindelige kabler, hvilket vil betyde at jeg skal skifte input i surrounden hver gang jeg skifter fra tv - ps3, samt at jeg taber lydkvalitet fra mit digitale tv signal?..
Ville derfor være rigtigt fedt hvis man kan gøre det på den anden måde (HDMI ps3 - tv, Optisk tv - surround)

På forhånd tak..! :)
Af Orca
tag optisk fra ps3 til dit lydsystem, der får mest glæde af.. hvis du ser blueray fra ps3?

jeg bruger selv optisk fra ps3 til anlæg, da tv ikke har den "gode lyd/kvali." endnu
Af Lyrix
Ok, tak for hjælpen..

Så du bruger bare alm. 6ch stik fra tv'et til dig lydsystem?
Af mcleif
Jeg har selv 37W5500 og PS3.

Jeg har HDMI fra PS3 til tv'et og optisk fra TV til DVD-receiver. Det fungerer og lyder rigtigt godt.

Jeg er ikke ekspert i lyd, så jeg kan ikke sige om der er fordel ved at have optisk fra PS3 til Surrounden. Jeg har heller ikke prøvet det endnu. Men som du selv nævner, så mister man lyden når man bare ser alm. tv.
Af Lyrix
@mcleif

Okay, tak for hjælpen ;)

Tror jeg må prøve mig frem og se hvad der lyder bedst, ser ud til der er fordele ved begge metoder..

Men nu har jeg ihvertfald fået bekræftet at det godt kan lade sig gøre at sende lyd fra ps3 igennem tv'et og til lydsystemet.. :)
Af mcleif
Du må meget gerne skrive, hvis du kommer frem til en stor forskel på lyden, hvis der er optisk fra PS3 til dit lydsystem. ;)
Af Omfufu
Har netop købt et samsung 46c6715 og har næsten samme opsætning eller planer herom når jeg modtager tvet Onsdag. og har brug for en præcisering.

Jeg tillutter ps3 til tv via HDMI
Tilslutter tv optisk udgang til logitech z-5500 med optisk kabel.

Da logitech z-5500 kun har 1 optisk indgang, betyder det så jeg ikke kan få alm tv lyd, over surrounden?

Jeg vil naturligvis gerne have både lyden fra ps3 samt alm tv via de eksterne højtalere.
Er dette muligt ?
Af Omfufu
dvs jeg skal bare sætte den optiske fra ps3 til splitteren og fra tv i splitteren, og til sidst fra splitter til højtaler enheden?

Ville næsten være for nemt med en sådan løsning, men på den måde vil jeg få surround på både alm tv, og det jeg bruger ps3 til? spil og bluray?