Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle
Jeg skal ud og erhverve mig et godt 42-tommers tv til bl.a. at se sport på. Jeg har kigget på et Phillips 42pfl8694H/12 LCD ifh. og synes billedet stod rigtig godt. (er det i øvrigt det samme som Phillips 42pfl8404H?)

Det var dog lidt dyrt (10.000 i Expert) og ville bare vide om nogle af Jer har gode erfaringer med dette mærke eller andre TV-mærker der er gode i den størrelse tv. Jeg ser en del sport og vil meget gerne have en god billedkvalitet når jeg ser fodbold ;)

Jeg har også set at Bilka sælger et 42pfl5404H til lidt over 5.500. Er der nogen der ved hvor meget "bedre billedkvalitet" man får ved at købe det dyre.

Min maks-pris er nok 10.000 og jeg vil hellere have et godt dyrt tv, end et ok, men billigt tv.

Jeg håber nogle af Jer kan smide lidt af Jeres erfaringer efter mig :)

På forhånd tak for hjælpen :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Panasonics G10 serie giver noget mere billedkvalitet for pengene end de to Philips du har kig på, og de er netop oplagte til fodbold.

Skal det være en LCD skærm, så synesjeg personligt, at en af de oplagte til fodboldgengivelsen er den nye SL8000 fra LG, som vi netop har anmeldt på forsiden. Med sit scanning backlight system er den blandt de hurtigste LCD paneler på markedet i dag - også noget hurtigere end de to Philips Tv.
Af BrunoMG
Hej Rasmus
Tak for det hurtige svar :)

Jeg har googlet Panasonics G10 serie og fundet denne her i Merlin:
Panasonic 42" - TX-P42G10 til 7626 kr., jeg går ud fra det er et af dem du mener er lidt bedre end Phillips 8000 serie.

Mht til de nye SL8000 fra LG, er de så ikke noget dyrere end 10.000 for en 42 tommers?

Mange hilsner Bruno
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
SL80000 koster præcis 10.000 kr. for 42".
Af hanhjort
Hej Rasmus og Yakken, tak for jeres svar her, jeg står også selv i den samme situation og det irriterer mig meget at man ikke kan få en ordentlig skærm/signal i forbindelse med sport, især fodbold ved SD udsendelser, jeg har Yousee Kabel, men der er "uro" omkring spillerne ved hurtige bevælger på afstand.
Mit valg er nu indkredset til Panasonic 42V10, sony 40z5500 og den nye LG 42SL8000, hvilken af disse skærme ville I vælge til sport, jeg synes der er ulemper ved alle 3 modeller, derfor vil jeg spørge jer, eller skulle jeg bare beholde mit analoge signal med det mindre skarpe billede men uden "uro" omkring spillerne.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så længe du har en plasma-skærm med i betragtningerne så ville jeg nærmest altid vælge dén. V10 er desuden toppen af poppen i øjeblikket, så den er svær at overse.
Af hanhjort
Tak for svaret Yakken, jeg har netop udvalgt V10, men det forstyrrer mit klimahjerte at det bruger ca. 100% mere strøm end de 2 andre modeller og med teenage børn i huset der ser MTV fra kl. 14.00 til 23.00 - så kan det jo løbe op. Jeg kan godt leve med lidt mindre godt billede, hvis vi taler marginaler - så valget kan godt stå mellem z5500 eller SL8000. Jeg har været hos et Panasonic Center og de er ikke særlig forhandlingsvenlige med priserne, men det er nok fordi importøren bestemmer mindsteprisen idet de ville matche prisen på nettet og den holder de meget stabilt. Jeg tilbød dem en handel nu, eller så ville jeg bare vente til dec/jan - så får jeg det til min pris alligevel, men de ville ikke noget nu - såååå, kan det jo være jeg falder for et andet !!! der sker jo noget hele tiden.
Af therunemeister
Jeg ville godt nok også vælge V10 i den situation. Strømforbruget kan variere. Pas på med at kigge for meget på de tal der står oplyst. Og jeg vil til en hver tid påstå at plasma er den bedste løsning når der skal ses sport og film.
Jeg vil iøvrigt lige varmt anbefale Cinemagic.dk når du skal købe. Bedste service jeg har fået længe, og varen bliver leveret dagen efter...gratis. Et af de bedste online firmaer jeg har handlet med. Skulle der opstå problemer bliver tv'et afhentet på addressen...
Af MVP_
plasma er den bedste løsning når der skal ses sport og film
Hvad med Samsung UE40(eller 46)B8050?
Ved godt den er en anelse dyrere end 10.000, men den har lige fået gode anmeldelser?
Af therunemeister
Det er sikkert et super fedt TV. Jeg synes bare at plasma håndterer bevægelse bedre og mere naturligt en LCD, og farverne...der er jeg ikke i tvivl om at jeg fortrækker plasma.
Af jacob586
hanhjort skrev:det irriterer mig meget at man ikke kan få en ordentlig skærm/signal i forbindelse med sport, især fodbold ved SD udsendelser, jeg har Yousee Kabel, men der er "uro" omkring spillerne ved hurtige bevælger på afstand.
Var forleden i Elgiganten hvor de viste fodbold (Boxer) på alle skærmene (tror de fleste var LCD), og jeg var rent ud sagt RYSTET over hvor uskarpe spillerne og bolden var på afstand - og det var på samtlige uden undtagelse! Fik mest lyst til at beholde mit SONY Triton CRT. Tror også jeg skal forbi Panasonic center for at se hvor meget bedre det kan blive.
Af therunemeister
SD er så ikke ligefrem Panasonics bedste område. Synes ærligt talt at meget SD (dvb-c) så forfærdeligt ud på mit G10. HD derimod...det gør det fedt at se sport igen.
Af Sten
Ja, det er ikke nemt at finde sit næste TV. Jeg har brugt rigtigt mange timer (læs: måneder) foran Pc'en, læst et utal af anmeldelser, meningsudvekslinger på diverse danske som udenlandske forums osv. Endvidere har jeg også brugt tiden i mange butikker, hvor de mærker jeg er gået efter, har været opstillet. Der skal ikke herske nogen tvivl om, at de fysiske butikkers TV opsætninger ikke kan bruges til ret meget (læs: en generalisering). Fordi, var opsætningerne "korrekte", så ville mange brugere være farveblinde, lide af et dårligt syn mv. Det eneste du kan bruge butikkerne til er, at snakke pris samt at kaste et blik på designet. Intet andet ... efter min overbevisning. Lyt hellere til brugerne, idet de ofte bruger mere tid - endog kroner - på at kalibrere deres TV. Deres vurderinger og oplevelser er oftest mere valide end butikkernes.
Senest rettet af Sten 31 okt 2009, 08:00, rettet i alt 1 gang.