Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej forum
Jeg ville hjælpe min nabo med at indstille sit fjernsyn til Yousee-digitalt tv nu hvor det digitale spejl er givet frit.
Ifølge specifikationerne i samsungmanualen for LE40A558 så skal A558 have en MPEG2 DVB-C dekoder indbygget.
Imidlertid findes hverken danmark eller sverige som land i menuen og man kan derfor ikke vælge aerial eller cable som ifølge manualen ville have været det næste trin i menuen. Der kan kun vælges blandt store europæiske lande og "other", og ingen af landevalgene fører frem til indstilling af cable tuneren. Fjernsynet er købet af COOP gennem nettorvet, og forventes ikke at være parallelimporteret. Jeg har spurgt Samsung som antyder at det alligevel må være forklaringen på min nabos problem. Andre der har oplevet tilsvarende ?

mvh..
John
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det tyder jo på et parallelmporteret produkt, men prøv at vend skærmen om og kig på det fulde modelnummer på mærkatet på bagsiden. Her kommer der formentlig også nogle tal eller bogstaver efter selve modelnavnet. Prøv så at skriv det ind her eller kontakt Samsung direkte for at høre om det er en dansk/nordisk model.
Af dfb
mit tv har samme problem, det er et LE40A558P3FXXC. og XXC skulle vist indikere at det ikke er en nordisk model.
Men jeg har også læst at der skulle være en dvb-c ting i.
Men har kunnet se digitale kanaler indtil igår, men om det er fordi det er med min dvb-t. og nu er kanalerne kommet på dvb-c nettet. Er der ikke rigtigt nogen der har kunnet svare på.
Vi får signal fra den lokale antenneforening.
Af jfrederiksen
Naboens er også et LE40A558P3FXXC - så det er sikkert en ikke-nordisk model uden DVB-C support.
Af dfb
jeg har købt mit på nettet, og vidste godt det ikke var en dansk/nordisk model. men regnede med jeg kunne leve uden, eller at vores antenneforening var flere år om at komme med på vognen.
men hvis man har købt det på nettorvet, ville jeg da brokke mig. det er jo en "dansk butik" så skulle man regne med at man fik et dansk tv.
Af jfrederiksen
Tak for tippene. Jeg ved lade dem gå videre til naboen, og lade ham om resten.
mvh..
John