Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af seven
Har lige købt et Panasonic G10, hvor "strømforsyningen" larmer når den viser lyse nuancer. Kan intet høre, når der vises mørkere farver.

Er det normalt, eller skal jeg gå ned med det?
Af therunemeister
Jeg oplever præcist det samme på mit G10...tror derfor at det er ret normalt. Du kan prøve at rykke tv'et en smule ud fra væggen, eller placere noget absorberende materiale bagved skærmen for at minimere refleksioner, men det bliver nok ikke perfekt.
Af seven
Hmmm ok, tak for svaret.

Lyder nu lidt mærkeligt, og har tænkt mig at går ned med det.

Kunne være interessant at høre om andres erfaringer med deres G10. Hvis der er nogen som ikke oplever en pivelyd, så må det være en fejl i TV'et:-)
Af Random_Hero
min laver også en højere tone med hvid baggrund end mørke farver... ligger ikke mærke til det når film osv køre pga. lyd.

Tror bare man skal være glad for det lækre billede man har!
Af Palle EW
Hejsa

Jeg har hørt om samme problem.

I følge pålidelig forhandler drejer det sig kun om G10 modellerne og ikke G10E grunden er at et G10 typisk er paralelimporteret og derfor ikke er 100% optimere til dansk strøm.

Anyway det er ihvert hvad jeg lod mig fortælle. De havde oplevet kunder fra andre steder klager over netop støj i blæserne og undersøgt det.
Af seven
ok tak for det. Det kan være jeg bliver nødt til at ofre lidt ekstra, så jeg kan få et V10:-)
Af Palle EW
Der er absolut ingen grund til at købe en V10 på baggrund af støj i strømforsyningen.

Har selv et ældre panasonic der er ja knap 2 år gammelt, når jeg ligger hovedet ned til bagsiden af skærmen hører jeg det også. Men det gør jeg jo sjældent når jeg ser tv :)

Det gør et plasma og forstærkere etc. det er ikke noget du overhovedet opfanger når du ser tv, så skal du lytte efter kun det og fokusere på det, så måske. Men så larmer eksempelvis ens dvd-maskine jo også når den afspiller dvd.

Med andre ord jeg synes ikke det støjer generende i strømforsyningen og køber selv et G10 i næste uge.

Har hørt adskillelige nye lcd såvel som plasma hvor stømforsyningen larmer.

Håber det har afklaret lidt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er utrolig stor forskel på hvor høj støjen er, så den generelisering skal du nok passe lidt på med.
Af Beckham
Har selv et G10 og kan da godt høre lidt summen når man ser meget stille udsendelser, men synes ikke det er noget større problem. Men nu er det vel heller ikke strømforsyningen som man kan høre?? Det er vel blæserne?
Af therunemeister
Palle EW skrev:I følge pålidelig forhandler drejer det sig kun om G10 modellerne og ikke G10E grunden er at et G10 typisk er paralelimporteret og derfor ikke er 100% optimere til dansk strøm.
Ikke særligt pålidelig kilde du har der. For det første, så er der ikke noget der hedder 'dansk strøm'...det er bare fjollet. For det andet er mit et G10E, og har(havde) problemet. Man kan altid diskutere om det er slemt eller ej. Jeg kunne dog ikke leve med det. Mit nye PS8000 siger ikke et klap.
Af seven
Altså, der er ingen tvivl om at det ikke er blæserne der piver. Blæserne kan jeg høre ja, men slet ikke noget som generer mig.

Der er noget der piver ved lyse toner, og det irriterer mig. Jeg ligger mærke til den da den kommer og går, billedet ændrer sig jo hele tiden:-)
Af therunemeister
Ja, det er enten strømforsyningen, eller måske selve panelet der larmer...lyden er der på næsten alle plasma tv jeg har set, men det var særligt slemt på G10. Det er næsten ikke hørbart på mit nye LG PS8000
Af richthofen
Mit Pioneer 5090H giver også lyd fra strømforsyning/panel, men det er ikke noget der gener når man sidder og ser film/spiller.

I 5090H manualen står der at det er helt normalt at TV'et giver den slags lyde fra sig.

I snakker om blæserne bag på tv'erne og på mit 5090H sidder der 3-4 blæsere, men de er aldrig på noget tidspunkt gået igang med at køle tv'et ned.

Jeg går ud fra at det betyder at temp'en i tv'et er som den skal være - altså stabil?