Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Pejsen
Hej Flatpanels

Jeg har tidligere fået jeres hjælp da jeg skulle vælge TV og det blev til et LG50PG6000, derudover har jeg en almindelig mellempakke fra Yousee.

Jeg har hele tiden gerne ville udvide setup'et med en harddiskoptager og nu kan jeg forstå at Yousee har åbnet for det digitale signal.

Mit fjernsyn besidder jo kun en DVB-T tuner og jeg kan forstå jeg skal have en DVB-C tuner for at få det digitale signal.

Kan jeg købe en harddisk optager og samtidig gennem den få de flotte DVB-C signaler på skærmen?

Mvh
Stefan
Af BrianH
Ja, det er ikke noget problem, men harddiskoptageren vil kun optage det analoge signal, hvis den ikke har, eller er tilsluttet, en DVB-C tuner

Men det vil virke som det skal. Du ser digitalt på tv, men optager analogt...

Jeg vil dog tro (uden at være sikker) at du skal sætte en antennekabel fordeler, så ikke signalet til tvet går gennem harddiskoptageren.

Billedet har jeg lige taget af min egen splitter... Det virker rigtig godt. Et kabel til harddisk, og et til tv'et.

Billede
Af Pejsen
Hej Brian

Tak for hjælpen.

Vil jeg være istand til at optage Digitalt hvis TV'et ikke anvendes under optagelsen?

Som jeg læser dit indlæg så vil "manglen" af en ekstra DVB-C tuner betyde at kun et af apparaterne (tv'et eller optageren) kunne få det digitale signal?

Mvh
Stefan
Af OleA
Jeg tror I taler forbi hinanden, medmindre jeg har misforstået det hele.

Du kan ikke se det digitale signal fra Yousee medmindre du investerer i en boks fra dem eller køber et nyt TV med DVB-C.

Du kan ikke på nuværende tidspunkt få en Harddiskoptager med DVB-C.

Hvis du får et TV med indbygget DVB-C kan du dog sagtens køre antennesignalet igennem en harddiskoptager uden DVB-C, så du som Brian skriver kan optage analogt, men se tv digitalt.
Af xcardman
Det kan man vist rolig sige de gør. fordi en pq6000 ikke har dvb-c tuner indbygget.

Du skal have pvr eller en modtager fra yousee med dvb-c modtager.
dernæst kan man overfører sine optagelser via scart. Godt nok analog
men i en bedre kvalitet end et rent analog signal igennem en harddisk optagers tuner.
Af MVP_
Hvad med den DVD-harddiskoptager fra SONY med DVB-C?
Efter hvad jeg har hørt fra den lokale Expert, så skulle den være tilgængelig fra november?
Af Ney
MVP_ skrev:Hvad med den DVD-harddiskoptager fra SONY med DVB-C?
Efter hvad jeg har hørt fra den lokale Expert, så skulle den være tilgængelig fra november?
Tjah vi er mange der venter spændt på dvb-c harddisk optagere. Der har længe været "rygter" om at Sony lancerer nogle her i sen efterår. Men hvor godt de virker er rent spekulation på nuværende tidspunkt.
Af MVP_
Efter hvad jeg også hørte fra SONY-medarbejder på den nylig overståede messe i Odense, så skulle den komme i november, men at DVB-C først bliver aktiveret formentlig i februar 2010, da noget med nogen rettigheder først skal afklares.
Af MVP_
Har lige talt med ekspedient hos Expert.
Har tidligere fra Expert og også Sony fået oplyst, at DVD-harddiskoptager med DVB-C skulle komme i butikkerne nu i november.
Seneste melding fra den front er, at den nu ikke kommer overhovedet, da man ikke mener, at der vil være salg i DVB-C tuner med kun mpeg2.
... og efter hvad jeg kunne forstå, så er en C-tuner med mpeg4 ikke mulig på grund af rettigheder.

Irriterende, at man så står tilbage med kun den mulighed, at kunne optage det analoge signal. :((

Hvad gør I, når i vil optage en udsendelse?
Hvad er bedste bud på en maskine jeg nu skal gå efter?

Jeg har kabel-tv via antenneforeningen GAL i Odense.
Af urbananen
Hvor er det da ærgeligt at man ikke kan få et 100% klart svar for om der kommer en harddisk-optager en dag, med DVB-C, og MPEG4 i, og hvornår.
Har længe overvejet Yousee's boks med harddisk, men ville helst uden om deres skrammel.
Af MVP_
... og den hedder forresten LG HR 400.
Af ckn
Hvis der er problemer med rettighederne, hvorfor laver de så ikke bare en HDD-optager, som ikke kan brænde HD-materiale ud? Det kan vel ikke være så svært at kode?? Hvor mange folk reelt, optager noget på harddisk og så brænder det ud på disk? For mit vedkommende gør jeg det aldrig... Der er jo ikke nogen problemer med PVR-bokse, men der er jo selvfølgelig heller ikke noget optisk drev i...
Det er som om at det at optage, er blevet et fy-ord, efter at alt er blevet digitalt... :s