Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle kloge hoveder

Har næsten :o bestemt mig for et Sony KDL-46X4500. ville egentligt helst have samme model bare i 55 tommer men for dyrt (29.000) imod 17000 for 46 tommer modellen.Og så er det at jeg ville hente hjælp her. :s
Vil gerne have Det bedste billede muligt i full HD og helst på en 55 tommer. findes der en model/mærke i skrivende stund der matcher sony's 46 tommer model. men hvor jeg kan få 55 tommer til de samme penge..Kan ikke finde nogen anmeldelse eller anbefalinger for sony's X4500 serie her på flatpanels ! hvorfor lige det egentlig..
Af Mons
Var jeg dig ville jeg glemme alt om Sony og løbe ud og købe et Pioneer PDP LX5090 for de penge..
Godt nok er det kun 50", men det er en bedre skærm - Pioneer er stadig referencen alle andre skærme måles op i mod - tjek selv herinde og alle mulige andre steder på nettet.. 8)
byriel skrev:Hej alle kloge hoveder

Har næsten :o bestemt mig for et Sony KDL-46X4500. ville egentligt helst have samme model bare i 55 tommer men for dyrt (29.000) imod 17000 for 46 tommer modellen.Og så er det at jeg ville hente hjælp her. :s
Vil gerne have Det bedste billede muligt i full HD og helst på en 55 tommer. findes der en model/mærke i skrivende stund der matcher sony's 46 tommer model. men hvor jeg kan få 55 tommer til de samme penge..Kan ikke finde nogen anmeldelse eller anbefalinger for sony's X4500 serie her på flatpanels ! hvorfor lige det egentlig..
Det er i det hele taget svært at finde test på X46-4500. Men jeg er af den overbevisning at det er markedets bedste LCD/LED produkt. MEN som Mons er inde på, så når den altså ikke op på siden af Pineer mht rå billedkvalitet. Så med mindre du har et specifikt LCD behov ( PC,HTPC,besværlig stue mht lys osv) - ville jeg også helt klart gå efter et af de sidste Pioneer 5090= BILLEDKONGEN (B
Af kim l
Du skal bare være opmærksom på at der vist ikke er mpeg4 tuner i det pioner. Hvis det skal være lcd kunne du også vente og se de anmeldelser der er på vej her på siden af hhv. phillips 9704 og samsung 8500 som også er med led backlight men en generation nyere end x4500 modellen fra sidste år. Det er hvad jeg selv gør da jeg ikke vil have en plasma pga genspejling og andre ting.
Af lennon
Hvis bedste billedkvalitet er afgørende er der ingen grund til at vente.Det er ikke særligt sandsynligt at noget LCD/LED kommer i Pioneer klasse i hverken denne eller næste omgang. Men Samsung 8500 er meget spændende.Desværre går mange af udviklingskronerne i hele branchen PT meget på "tynd,tyndere - trådløs" . .

Lyd, tuner, fjernbetjening osv kan man altid "eftermontere", - hvorimod performance på billedkvalitet ikke kan forbedres .

Når Pioneer 5090 nu snart er udsolgt , må man under alle omstændigheder nøjes med det næst bedste.
Af byriel
Tak for de gode input intil videre :)
vil tjekke dem ud når jeg finder en butik de står i.
Af lennon
byriel skrev:Tak for de gode input intil videre :)
vil tjekke dem ud når jeg finder en butik de står i.
Husk,at det dybest set er umuligt for almene mennesker,at finde det bedste billede ved at sammenligne flere skærme i butikker.Dette skyldes bla butikkernes lyshav, dårlige signaler, TV i forkerte indstillinger osv. Jeg vil anbefale dig at gå i Tape Connection eller HiFiklubben hvor du kan få seriøs rådgivning på tværs af teknologier og fabrikanter.

Men skal du ha noget som er synligt bedre end Sony 46X4500 må du foreløbig over i plasma .
Af Henrik_Nielsen
Der åbner et Sony Center i det gamle Hundige Center (hedder nu Waves). På torsdag åbner det nye center 29-10-09.

Her kan du få 46X4500 til kr. 15000 og 55X4500 til kr. 23000.

Så mon ikke du kan handle lidt med andre sony centre, det gjorde jeg selv da jeg købte mit 46x4500.

Har selv 46X4500 og kender nogen der har 40X4500 og 55X4500. SUPER serie kan kun anbefales.
Af xcardman
Ja hvis bare andre lcd/led var som en x4500 serie.
bare husk en 40x4500 ikke har led og kan ikke rigtig sammenlgnes med 46-55 modellerne.

men havde helt sikkert købt en pioneer