Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rymark
Hejsa,

Jeg har søgt i forum efter en sammenligning af ovenstående modeller - men uden held... På panasonic.dk kan jeg ikke se de store forskelle; hvilket jeg derimod SAGTENS kan på hifipriser.dk: kr. 1.250 ca.

http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=533191

http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=498902

Er der nogen, der kan komme med nogle helt umiddelbare fordele ved X fremfor C? For 3750 er immervæk billigt hos Getmore (og så lever jeg nok med 10 dages levering)...

I øvrigt: Mine krav til TV er, at der skal være både DVB-C og -T tunere. Og så selvfølgelig et dejligt billede - til prisen!

På forhånd tak.

/Rymark
Af mbs1979
det der er forskellen på de to skærme er at designmæssigt har x10 en lille grå stribe under skærmen og c10 er helt sort. derudover har x10 en hdmi og vga i siden og der sidder nogle andre højtalere i men det er ikke noget du kan høre forskel på. c10 er et rigtigt godt tv til pengene. efter min mening det bedste i sin prisklasse
Af BrianH
rymark skrev:Hejsa,

Jeg har søgt i forum efter en sammenligning af ovenstående modeller - men uden held... På panasonic.dk kan jeg ikke se de store forskelle; hvilket jeg derimod SAGTENS kan på hifipriser.dk: kr. 1.250 ca.

http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=533191

http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=498902

Er der nogen, der kan komme med nogle helt umiddelbare fordele ved X fremfor C? For 3750 er immervæk billigt hos Getmore (og så lever jeg nok med 10 dages levering)...

I øvrigt: Mine krav til TV er, at der skal være både DVB-C og -T tunere. Og så selvfølgelig et dejligt billede - til prisen!

På forhånd tak.

/Rymark

Nu skal det også lige siges, at prisforskellen kun er der fordi Getmore.dk har et ekstra godt tilbud på deres (parallelimporterede) C10...
Af mbs1979
nemlig det kan købes i Expert ved jeg til 5499 dkr.
Af rymark
Parallelimporteret - har det nogen konsekvenser for mig? :o)

Og lyder ellers fint at der ikke er større forskelle end det.
Af palle22
Jeg har læst i en anden tråd herinde (JEG SØGTE PÅ EMNET), og kan se at C10 åbenbart har en langt mere reflekterende overflade på skærmen end X10.
Om man kan leve med det, er jo nok en smagssag :-)
Af rymark
Ups... Søgte på C10. Og det gav nogle flere hits end at søge på P42C10Y.

Doh! Nåh men jeg har læst lidt af de andre, og kan godt se at der er et par små forskelle... De fleste (HDMI, VGA, lyd) kan jeg dog leve med - men er lidt i tvivl om, om reflektionerne fra skærmen virkelig er så meget slemmere...

På den anden side: En pris der er på kun 75% i forhold til X10, så er det svært at finde tungere argumenter for at vælge X frem for C.

Så tror jeg hapser en C... Hvis jeg bliver træt af det, så er det trods alt kun 3750 kr - så kan man vel godt købe nyt om et års tid igen :p
Af palle22
Du må meget gerne smide en kommenatr om TV'et, når du får det i hus. God fornøjelse med det.
Af rymark
AAAARRRGGHH!!!!!

Er det bare typisk Getmore, eller?? Jeg lavede en bestilling igår aftes til de nævnte kr. 3.750 - og kom også til både betaling og efterfølgende bekræftelse.

Jeg har så ventet lidt på en ordrebekræftelse i dag - og også logget ind på deres side. Men det viser sig så, at ordren slet ikke er registreret. Og ikke nok med det, så er prisen jo selvfølgelig pludselig sat op til 5000+ !:(

Det er sguda for klamt?!? Jeg nåede heldigvis her til aften at tage et skærmprint af deres side med den gamle pris (i indkøbskurven var tv'et bare med den nye...) - og sammen med et skærmprint fra hifipriser.dk har jeg sendt dem en mail og håber, de er villige til at give mig den lave pris.

Det bør de vel næsten, når nu de skilter med det på deres side?

Eller?

Og så havde man lige sat næsen op efter dét tv ;;)
Af BrianH
Det skal du ikke regne med, når det er getmore :) !:(
Af Jacob23
KØB ALDRIG FRA GETMORE!
Jeg bøvlede med en sag i 2 mdr. Det drejede sig om jeg havde købt en bærbar, som ved modtagelse var i stykker. Efter jeg havde sendt dem over 10 mails, prøvet at ringe til dem i mere end en time hver dag! opgav jeg, og stod tilbage med en defekt bærbar. Senere tog de den tilbage, men da der nu var gået over 14 dage ville de ikke give mig pengene igen!
Af Jacob23
I øvrigt...
Hvis du har et skærmprint eller lign. som bevis, og du kan bevise at du har købt det på det tidspunkt, hvor prisen var lav, så rent juridisk skal du have det til den pris!
Af Flarup
Jeg havde også bestilt dette TV, og ringede til dem så sent som i formmiddag, hvor sælgeren siger at Getmore fik dem på lager imorgen, og jeg vil modtage mit onsdag med DHL, 30 min senere modtager jeg en mail, fra Getmore hvor de skriver at de desværre ikke kan sælge mig denne ordre da deres leveandør har givet dem en forkert pris og de derfor har slettet min ordre. **** jeg er skuffet. !:(
Af amarone
Hvis det havde været dagen før - altså lørdag - at du bestilte, kunne jeg måske til en vis grad forstå, at der kunne være "klumper i bestillingerne":
http://epn.dk/teknologi2/computer/article1862359.ece :s
Men det er selvfølgelig surt, når prisen pludselig er steget 1.250 kr !:(