Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BastianDK
Molassen.

Perfekt. Jeg gik i service menuen og ændrede som beskrevet og kan nu ændre de digitale kanaler i den rækkefølge jeg vil på DVB-C (har YouSee)

Man skal dog taste frekvens, symbolrate og modulation manuelt nu. Rækkefølgen af de fundne kaneler ligger så default i alfabestisk rækkefølge og så er det bare at flytte rundt O_O

Jeg vil dog også nævne at jeg havde lidt vænnet mig til den rækkefølge som jeg ikke havde mulighed for at ændre før, så det var mest som forsøg og se om det virkede.

Det der er lidt sjovt er at den skriver i serviceMenuen at mit tv er et 530 og ikke 535 (nordisk model) som der stod på kassen og hvad undre mig endnu mere er at SamsungDK flere steder siger at man ikek skal købe 530 da man kun vil få problemer da det ikke er en nordisk model. Men som jeg umiddelbart ser det, så er den eneste forskel faktisk kun at TVet er ændret til ND istedet for EU i service menuen - Men siger da gerne undskyld for mine antagelser hvis jeg tager fejl O-O
Af perrchrist
Hej Bastian.

Jeg købte et Samsung LE40B655T2WXXE (sådan står der på papkassen) 19. oktober. Det ter sig præcis, som dit gør nu, efter du har rettet til efter Molassen's opskrift. Jeg har intet ændret - det er født sådan. Min datter købte et magen til 3 dage efter i samme forretning (Hifi Klubben). Det lider af samme skavank, som mange andre - man kan ikke flytte rundt på de digitale kanaler.

En anden forskel på de to af modelnr. identiske TV er, at mit sorterer digitale kanaler i alfabetisk rækkefølge, mens datterens bunker dem i grupper - danske for sig, svenske ligeså osv., sådan ca. i hvertfald. Begge TV kører på YouSee's store pakke på Østerbro i Kbh.
Af molassen
I modelnummeret på min LE26B455C4W tror jeg faktisk at det er koden C4W der angiver at det er Nordisk og ikke 5-tallet som jeg skrev tidligere. Der er vist lidt usikkerhed omkring hvordan man identificere de Nordiske modeller men C4W skulle vist være sikker nok.
Af Strandvasker
Jeg har også sat mit om fra ND til EU og nu sorterer det så fint kanalerne. Spørgsmålet er så om det også virker i længden, jeg har jo hørt andre snakke om kanaler der forsvinder og kanallister der skal opdateres og den slags - ikke lige på samsung, men fx. panasonic gutterne snakker om noget med at de skal slå automatiske opdateringer fra for at beholde deres kanalvalg. Hvis man nu skal lade tvivlen komme samsung til gode, så kan det jo være de har oplevet "ustabilitet" og derfor har valgt at låse tingene?

Jeg synes et eller andet sted at samsung holder os for nar.

Først spurgte jeg dem om hvordan man flyttede rundt på digitale kanaler og fik svaret at det kunne man ikke da de brugte en statisk tuner. Det er jo så delvist løgn og latin, tuneren er ikke en skid statisk, der er bare spærret for muligheden i opsætningen.

Da jeg så gjorde opmærksom på at min makkers samsung godt kunne flytte kanalerne, fik jeg svaret at det var en forskel i hardware og det kom mit tv ikke til at kunne - igen en løgn eftersom jeg med nogle få tryk på remoten har fået tændt for muligheden.

Jeg beklager at jeg ikke er vendt tilbage med svar fra Forbrugerombudsmanden som jeg har lovet, de vil ikke diskutere den via mail, så jeg skal lige have fundet tiden i dagtimerne til at få ringet istedet..
Af perrchrist
Hvor er det man finder service menuen, hvor man kan ændre region fra Nordisk til Europæisk på et LE40B655T2W ?
Af andre.t.a
Hvor er det man finder service menuen, hvor man kan ændre region fra Nordisk til Europæisk på et LE40B655T2W ?
jeg vil på ingen måde anbefale at man selv går i service menu for at ændre noget.

Det vil bryde garantien !!!!
Af molassen
andre.t.a skrev: jeg vil på ingen måde anbefale at man selv går i service menu for at ændre noget.
Det vil bryde garantien !!!!
Hvor står det nævnt?
Samsung nævner da ikke noget om det nogen steder.
Af raskemand
Strandvasker skrev:
Jeg beklager at jeg ikke er vendt tilbage med svar fra Forbrugerombudsmanden som jeg har lovet, de vil ikke diskutere den via mail, så jeg skal lige have fundet tiden i dagtimerne til at få ringet istedet..
Hej Strandvasker

Jeg er også rystet over, at man kan sælge sådan noget her - det er jo helt væk.

Jeg har tid pt, da jeg er uden arbejde, så sig lige til, hvis jeg skal hjælpe. Jeg ringer gerne til Forbrugerombudsmanden og finder også gerne steder, hvor man kan sætte Samsung i "dårligt lys". Er eller meget imod klapjagt på politikere, firmaer eller andre - men her er det fuldt fortjent, når man sætter sådanne produkter på markedet...

Skriv gerne her - eller send mig en mail på [email protected]

Mvh Kenneth
Af kskruger
perrchrist skrev:Hvor er det man finder service menuen, hvor man kan ændre region fra Nordisk til Europæisk på et LE40B655T2W ?
Start med at gå ind på Samsung's hjemme side og hent den nyeste firmware, måske de har fået rettet kanal problemet i denne version. Den er helt ny 30/10 2009

http://www.samsung.com/dk/support/downl ... nu2=detail
Af samsungdk
Hej A

Der kom Kanal sortering software i Fredags nat på Samsung.dk
Det er kun til Modeller Fra B555 og op efter på Plasma, LED og LCD.

SamsungDK
Senest rettet af samsungdk 3. nov 2009, 18:26, rettet i alt 1 gang.
Af andre.t.a
samsungdk skrev:Hej A

Der kom Kanal sorteing s software i Fradags nat på Samsung.dk

SamsungDK
nu vi har MR.samsung her

hvorfor er der igen firmware for LE32B650 modelen på samsung.dk,siden adskillige butikker sælger denne model (Fona, Getmore.dk, hifi klubben....) ?

eller kan man bruge 655 ?

og er der en E.T.A på at mini billed, i EPG, kommer til at virker hos Yoursee.dk ?
Af samsungdk
andre.t.a skrev:

SamsungDK
nu vi har MR.samsung her

hvorfor er der igen firmware for LE32B650 modelen på samsung.dk,siden adskillige butikker sælger denne model (Fona, Getmore.dk, hifi klubben....) ?

og er der en E.T.A på at mini billed, i EPG, kommer til at virker hos Yoursee.dk ?
Hey A

A650 er ikke en scandinavisk vare så den kommer der ikke en firmware til på samsung.dk, og du kan ikke firmware opdater udlandske modeller med DK software.

Getmore.dk er ikke en DK forhandler

Fona og Hifi Klubben er DK forhandlere.

Bare så vi er enige.

EPG mini billedet, Grundet barker channels ændringerne på Yousee net er det PT ingen løsning. Men hvis du er helt vildt intreserret i at se dit mini billedet kan du sætte dit tv til Finsk så kommer der Mini billede frem på EPG. Men så mister du mange andre ting, som kanal sortering på DVB.

SamsungDK
Af kskruger
andre.t.a skrev:

SamsungDK
nu vi har MR.samsung her

Du kan hente firmware her til dit 32B650
http://www.samsung.com/uk/support/detai ... class_cd=P#
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9