Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har et Panasonic TH-42PX80E uden DVB-C tuner og modtager kabelTVsignal fra YouSee (der jo nu også sendes digitalt).

Kan man købe harddisc-optagere der samtidig kan fungere som DVB-C tuner for mit TV? Og hvordan med kort og kort-læser? Evt. anbefalinger på gode køb?

Eller er YouSee Plus eneste bud for os med et lidt forældet TV (YouSee's boks er vist nok en Samsung SMT-H3126)?
Af OleA
Yousee's boks er efter min mening det bedste valg. Jeg er meget tilfreds med min.
Den eneste store mangel er muligheden for at overføre optagelser til andre medier.
Af Kleitus
Er der nogen der ved om man kan bruge en YouSee boks uden abonnement og kort nu hvor det digitale signal er givet frit? Jeg ville egentlig gerne have sådan en boks, men jeg gider ikke betale et månedligt gebyr for at have den. Det burde være muligt at købe en boks og så er den udgift ude af verden.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kan den godt, men så har du ikke nogen HD-kanaler. Der skal du have Yousee Plus abonnement.
Af Niller53
OleA skrev:Yousee's boks er efter min mening det bedste valg. Jeg er meget tilfreds med min.
Den eneste store mangel er muligheden for at overføre optagelser til andre medier.
Du kan da godt brænde de optagelser det ligger på din youseebox - det tager bare den tid som udsendelsen nu er på..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvilken afspiller vil du efterfølgende bruge til, at afspille det på? Så vidt jeg ved, så er formatet ikke et standardformat, og uanset hvad, så skal du have åbnet din boks for at få adgang til harddisken...
Af Niller53
yakken skrev:Hvilken afspiller vil du efterfølgende bruge til, at afspille det på? Så vidt jeg ved, så er formatet ikke et standardformat, og uanset hvad, så skal du have åbnet din boks for at få adgang til harddisken...
Via scart til din gl. HDD med en brænder i, men det blive selfølgelig kun i 520 opløsning..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ahh, i den forstand 8)
Af Niller53
yakken skrev:Ahh, i den forstand 8)
Nu vi er ved det med at åbne boxen, så er det rimeligt nemt at åbne den og smække en 1000 GB harddisk i....
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis man har adgang til filmpakkerne i HD, så ville dét måske være en god idé, men jeg kan ikke finde noget jeg gider bruge plads på i det normale programudbud. Det er stort set kun pause-funktionen, jeg bruger harddiskplads på, og de 160 GB holder til godt 10 HD film alligevel, så for mit vedkommende er det nok.

Men det er da positivt, at man selv kan skifte indmaden forholdsvist let. Så mangler vi bare, at boksen bliver
1. Mere stabil = færre nødvendige opdateringer i fremtiden
2. Mindre strømslugende
3. Hurtigere

Især nr. 1 er frustrerende, idet nye opdateringer lader til, at ødelægge én ting for hver fejl der rettes. Det er selvfølgelig positivt, at der ydes en indsats for at rette fejl, men det er samtidigt lidt frustrerende, at man ikke bare laver en ordenlig boks fra starten af.
Af Niller53
yakken skrev:Hvis man har adgang til filmpakkerne i HD, så ville dét måske være en god idé, men jeg kan ikke finde noget jeg gider bruge plads på i det normale programudbud. Det er stort set kun pause-funktionen, jeg bruger harddiskplads på, og de 160 GB holder til godt 10 HD film alligevel, så for mit vedkommende er det nok.

Men det er da positivt, at man selv kan skifte indmaden forholdsvist let. Så mangler vi bare, at boksen bliver
1. Mere stabil = færre nødvendige opdateringer i fremtiden
2. Mindre strømslugende
3. Hurtigere

Især nr. 1 er frustrerende, idet nye opdateringer lader til, at ødelægge én ting for hver fejl der rettes. Det er selvfølgelig positivt, at der ydes en indsats for at rette fejl, men det er samtidigt lidt frustrerende, at man ikke bare laver en ordenlig boks fra starten af.
Jaa - men det går da i den rigtige retning. Forøvrigt er der kun 120 GB til at optage på - de 40 GB er sat af til pause og start forfra ...
Af GranMastaJay
undskyld hvis dette spørgsmål virker helt åndsvagt.

mit tv er et samsung LE40F86BD og har ikke dvb-c men kun dvb-t. men der sidder et CI slot. Men så vidt jeg har kunne læse mig frem til er det ligegyldigt. jeg kan ikke nøjes med at få et kort hos yousee (har kabeltv), jeg er stadig nødt til at have en box af den ene eller anden slags. right?
Af Juhl
Tak for jeres indlæg - spørgsmålene er ikke fuldt besvarede, men jeg tror jeg har fået indspark nok til at jeg går efter en boks leje-aftale kombineret med YouSee Plus.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
GranMastaJay skrev:undskyld hvis dette spørgsmål virker helt åndsvagt.

mit tv er et samsung LE40F86BD og har ikke dvb-c men kun dvb-t. men der sidder et CI slot. Men så vidt jeg har kunne læse mig frem til er det ligegyldigt. jeg kan ikke nøjes med at få et kort hos yousee (har kabeltv), jeg er stadig nødt til at have en box af den ene eller anden slags. right?
Ja du skal have en boks. Uden den rette tuner kan CI slottet ikke bruges til noget. Det er bare en port til kortlæseren.