Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hanhjort
Hej alle i vidende mennesker, jeg har fulgt forummet et stykke tid og står overfor nogle dispositioner, idet vores fladskærm (uden DVB-C, Toshiba Regza 32") flyttes i "legerummet" sammen med vores PS3 (ungerne blæser os ud af stuen). Vi har YouSee kabel og jeg tager kvaliteten i SD, i første omgang. Jeg skal derfor ud og investere i nyt tv og en Blue-ray afspiller. Tv til en pris af ca. tkr. 10. Jeg er meget fristet af det bedste billede dvs. Panasonic 42 V10, men skærmen kan kører i ca. 9 timer om dagen når teenagerne indtager stuen (ingen reflekser) - så er økonomien måske ikke så god (også fremover) Jeg har derfor overvejet en LCD eks. Sony 40z5500 (design, tykkelse, kvalitet jeg ser gerne sport i en god kvalitet på græs, farver og bevægelser) jeg har også set på Samsung UE modeller, men sport ser ud af h....... til), er det helt forkert valg/vurdering. (jeg har læst alle anmeldelserne) :s
Skærmen skal også være god til DLNA, fordi det har jeg kørt via PS3 (billeder og videoklip via PS3 Media server.

Næste spørgsmål er omkring Blue-ray (har ikke top prioritet), men jeg havde forestillet mig at bruge min bærbare pc med Blue-ray drev, er det helt forkert mht. kvalitet i forhold til en decideret afspiller også mht. lyden ?, jeg kan sende den indover et digitalt lyd-anlæg.

Tak for alle de gode indlæg.
Af NoNig
Ikke umiddelbart. Det bedste ville klart være en laptop med HDMI - selv har jeg afspillet Blu-Ray på en Dell XPS M1330 (1.66 GHz Core 2 Duo, 2 GB RAM og et Geforce 8400M GS), uden problemer :)