Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har købt mig en sådan plasma, og har siddet og rodet lidt i menuer osv. og jeg kan ikke finde det punkt i menuen der hedder x.v. color?
Jeg har prøvet at se om den er der i både normal, dynamisk og biograf indstillingen og kan se den skulle ligge mellem farvestyring og eco format, hvilket den så ikke gør på min.
Der skulle også jf indstruktionsbogen link, vælg side 25 være et menupunkt i dvb-t menuen der hedder tilføj HD kanaler, den findes så heller ikke?
Nogen der ved hvorfor?
Jeg har prøvet at vælge land danmark og land sverige for at se om det gjorde nogen forskel, men det har det ikke.
Håber der er nogen der kan give et svar.
Bagpå står det TX-P42G10E så den skulle være god nok.
Software version:
1215-10000
Status 1: 0031-1002 2000-0000
Status 2: 0001-0003 0000-0000
HDAVI Control 4
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
x.v.color vil kun komme frem hvis du modtager et signal med x.v color spektret. Dette er bredere end for normale signaler, så uanset hvad anbefales det ikke at du bruger det på almindelige signaler. Det kan bruges på ngoel LCD-TV, men det vil blot betyde, at du "strækker" farverne, så rød f.eks. bliver alt for rød og farverne generelt bliver upræcise.

Lige pt. findes der meget få x.v color kilder.

Mht HD, så bør HD kanaler som f.eks. DR HD også komme frem automatisk. DR HD lanceres dog først 1. november og lige nu findes der ingen andre HD kanaler på DVB-T platformen.
Vil du have flere HDTV kanaler kan du følge vores sotre HDTV og Digitalt Tv Tema, som skydes i gang på mandag. Her fortæller vi meget mere om HDTV mulighederne i dag.
Af AD
Ok, går ud fra at en blue-ray afspiller ville kunne få det frem så og evt også en dvd?
Det var fedt med et klart og hurtigt svar 8)
takker
Af RogueAgent
Blu-ray som købefilm understøtter ikke x.v.color.

Det eneste tidspunkt det pt. kan ske at være i brug er i forbindelse med videooptagelser i AVCHD format, som godt kan brændes til blu-ray.
Af Cutter
Ja,,,,eller hvis man bruger et hdmi-kabel fra videokameraret op til sit Tv.
Af RogueAgent
Cutter skrev:Ja,,,,eller hvis man bruger et hdmi-kabel fra videokameraret op til sit Tv.
Ja, selvfølgelig - det var mere for at pointere at det ikke er fordi der ikke kan være indhold med x.v.color på en blu-ray, bare at det ikke er noget der findes på købefilm. :)
Af Cutter
RogueAgent skrev:
Cutter skrev:Ja,,,,eller hvis man bruger et hdmi-kabel fra videokameraret op til sit Tv.
Ja, selvfølgelig - det var mere for at pointere at det ikke er fordi der ikke kan være indhold med x.v.color på en blu-ray, bare at det ikke er noget der findes på købefilm. :)
Så er det vist afklaret :D
Af AD
sikke klog jeg dog bliver 8)