Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Matix
Jeg har nu læst de fleste forumopslag vedrørende disse to modeller.
Det er dog endnu ikke lykkedes mig at finde en endelig forklaring på om, hvorvidt det vil være uhensigtsmæssigt at købe den ikke nordiske udgave UE40B7000.

Er der nogen som har sparet de 4000 kr. og investeret i UE40B7000, der kan dele ud af erfaringer med at modtage det digitale signal?

Er der virkelig et problem med ikke at have en nordisk godkendt DVB-C tuner?
Af AAKT
Jeg har også læst de fleste sider herinde og det kom som et chok for mig da JENC pludselig snakkede om fordelen ved ikke at købe Samsungs nordiske modeller men de europæiske.

I lang tid har jeg jo prøvet at finde steder på nettet, hvor man kunne sikre sig det var nordiske modeller. Nu skal man pludselig lede efter europæiske modeller.

Årsagen ifølge JENC er, at man på de europæiske modeller foruden nogle gange at spare penge, også kan sortere kanalerne, samtidig med at man sagtens kan bruge tunerne i Danmark.
Senest rettet af AAKT 23 okt 2009, 21:54, rettet i alt 1 gang.
Af Matix
I hvilken tråd drøfter han dette?
Af macbane
Man kan sige at spare du 4 jern i forhold til butikspriserne er der da en fin ide i at købe det på nettet.

Jeg vil dog gøre opmærksom på at køber du det tv i en ikke nordisk udgave, så får du ikke:

2 år garanti
3 års pixel nul tollerence
Samsungs egen prestigeservice som går ud på at de inden for de første 2 år kommer ud på adressen og laver/ombytter tv'et inden en uge.
Du er sikker på at det bliver serviceret på et dansk værksted(hvis du heller vil det, end at benytte dig af deres prestige service)
Digital tunerne virker til de danske udbydere. Der har været en del problemer med undertekst f.eks. på de modeller der kommer fra Tyskland.

Min erfaring kommer som forhandler af samsung i danmark.

Det eneste jeg kan sige er at der findes butikker som godt er klar over den koster 4 jern mere på nettet og derfor er til at tale med hvad prisen angår.

Personligt ville jeg aldrig investere i så dyrt et tv på nettet, men sådan er vi forskellige:)
Jeg har bare personligt oplevet den service samsung danmark giver og den er enormt god.

Fedt tv by the way:)
Af macbane
Det skal lige siges at der findes danske og udenlandske netsider og butikker som forhandler de danske modeller. Dvs. at du burde få de samme fordele som dem der køber dem i de danske butikker, da de har et "dansk" serienummer. Det skal slutte på xxe eller xee(så vidt jeg husker)

Hvis du henvender dig til samsung dk med en dansk(nordisk model) så kan du sagtens risikere at de siger "desværre den er ikke købt af en af vores danske forhandlere".

De vil derimod kontakte den forhandler du har købt den af for at få stoppet hans salg af de danske modeller. Det er i hvertfald hvad jeg fik at vide af en samsung konsulent.

Om den holder i praksis aner jeg ikke!

Wupti.com havde vist slæbt dem i retten fordi samsung ikke ville sælge de danske modeller til dem.