Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jacob586
Går og overvejer et Samsung 32B7050 eller 7070.
I følge Samsung har den forskellige funktioner som internet@tv, [email protected], DLNA Wireless osv, hvor man kan se youtube på TV og afspille film og viser billeder der ligger på sin PC trådløst.
Men hvad kræver det egentlig helt præcis ud over TV'et for at få fuld udnyttelse af det, og hvad koster det? Så vidt jeg kan se ud fra anmeldelsen, skal jeg i hvert fald have en USB adapter, og så skal jeg vel også have et trådløst netværk?
Derudover skriver de at deres Ultra Slim wall mount reducerer afstanden til væggen med 75%, men det beslag koster så også lige 1100 kr! Er det virkelig rigtigt? Er der nogen der har erfaring med forskellen til et alm vægbeslag?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
jacob586 skrev:Går og overvejer et Samsung 32B7050 eller 7070.
I følge Samsung har den forskellige funktioner som internet@tv, [email protected], DLNA Wireless osv, hvor man kan se youtube på TV og afspille film og viser billeder der ligger på sin PC trådløst.
Men hvad kræver det egentlig helt præcis ud over TV'et for at få fuld udnyttelse af det, og hvad koster det? Så vidt jeg kan se ud fra anmeldelsen, skal jeg i hvert fald have en USB adapter, og så skal jeg vel også have et trådløst netværk?
Derudover skriver de at deres Ultra Slim wall mount reducerer afstanden til væggen med 75%, men det beslag koster så også lige 1100 kr! Er det virkelig rigtigt? Er der nogen der har erfaring med forskellen til et alm vægbeslag?
Det koster ikke noget, ud over engangsinvesteringen i den trådløse USB dongle. Men ja, det forudsætter naturligvis trådløst netvært.

Mht. beslaget så har jeg ingen erfaringer. Jeg ved bare, at de fleste beslag får Tv'et noget længere ud end Samsungs eget.
Af Fredtoft
jacob586 skrev:Går og overvejer et Samsung 32B7050 eller 7070.

Såfremt du i forvejen har en internetforbindelse kræves der intet andet end et netværkskabel til din nærmeste router/switch/hub etc. Hvis du har trådløst netværk i forvejen, kan du købe en USB-dongle til kr. 590 som kan gå trådløst på nettet, men det er ikke noget du behøver gøre.
jacob586 skrev: Derudover skriver de at deres Ultra Slim wall mount reducerer afstanden til væggen med 75%, men det beslag koster så også lige 1100 kr! Er det virkelig rigtigt? Er der nogen der har erfaring med forskellen til et alm vægbeslag?
Det er korrekt at beslaget ligger omkring de 1100 kroner, hvis det var det du er i tvivl om. At det reducerer afstanden til væggen med 75% er nok lige i overkanten. Det flade vægophæng er 1,5 cm. dybt, og det er absolut de færreste normale vægophæng som er over 3-4 cm. dybe.

Mht. erfaring med forskellen til et alm. vægbeslag, så opfylder de jo begge samme behov. Det tynde vægbeslag giver ikke mulighed for at vinkle eller dreje skærmen, men giver til gengæld en flot flad monteringsløsning. Et traditionelt vægbeslag er ofte billigere og kan, for en del modeller, give mulighed for at tilte skærmen lidt. Bortset fra det er den største forskel at skærmen kommer et par cm. længere ud fra væggen.
Af jacob586
Tak til Fredtoft. Det var lige præcis det jeg ville vide!!
Af DFU
Mit råd er du trækker kabel. Især hvis du skal steame 1080i matriale. Der er lidt problemer med den trådløse forbindelse når man steamer meget data.