Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
DVE er et udmærket værktøj, men det er svært at lave korrekte indstillinger pr. øjemål. Hvis jeg var dig, ville jeg spare pengene sammen til en kalibrering - de er givet godt ud.
Af mbm
ja nu er prisen oppe på 21.000kr..
Så det var da noget af et tilbud de kørte med.
Af mbm
kunne også godt tænke mig at høre nogle erfaringer efter køb
(Det er på "tilbud" igen nu) :s

Er det noget med at de kun kan skrive førpriser, hvis det reelt har kostet den høje pris? Derfor sætter de prisen op 1 uges tid og så ned igen?
Af FM
Rasmus Larsen skrev:Fik trådstarteren nogensinde købt Tv'et?
Nej, jeg fik desværre ikke købt et, da jeg var lidt nervøs ved at købe et Tv jeg ikke havde set live. Da jeg var i butikken havde de lige solgt udstillings modellen, og de ville ikke få flere hjem til udstilling.

De har dog fået et i udstilling nu, i forbindelse med det nye tilbud til kr. 15.000 (samme pris som sidst). Og jeg må indrømme at jeg var positivt overrasket, over hvor meget Tv man kan få til prisen. 58" med en efter min mening, ret god billede kvalitet. Havde situationen været den samme som da jeg startede tråden, så havde jeg købt et på stedet. Men er desværre i mellemtiden blevet arbejdsløs, og vil af den grund ikke udsætte min opsparing for den slags investeringer :(
Af BadMan
Jeg har slået til og købt et 58B685 i Elgiganten og sammenlignet det med underboens 50B855.

B685 er desværre ikke helt lige så god til at vise sort som B855, og er selvfølgelig også væsentligt tykkere.

Til gengæld har B685 bedre og flere tilslutningsmuligheder.

Udover dette er der et helt fantastisk billede, farve realisme, konstrast osv. på begge.

Begge summer også - det er til at leve med, men kan svagt høres ved MUTE fra 3-4 mtr. afstand.

Lyden er total elendig på begge, så et eksternt anlæg er et must!

Menuer osv er også identiske, blot er B685 rødtonet og B855 blåtonet.

B685 har et svagt rødligt skær i rammen og helt gennemsigtig fod. B855 er sort med en markeret stål/plexi kant samt fod i børstet stål.

Fjernbetjenningerne er næsten identiske bortset fra at kanal/volume navigering samt et par enkelte andre sidder højere oppe på B685. Umiddelbart synes jeg B685 fjernbetjenningen virker mest logisk.