Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg har for 2 dage siden anskaffet mig sådan en lækker sag (46W5500) endda for billige penge, 8700,- kr :) Og indtil videre er jeg rigtig glad for det. Det fungerer perfekt. Applicast virker og alt spiller bare.. næsten :)

- DLNA har jeg problemer med. Hvis jeg sætter en server op (fx. en bærbar computer), kan den ikke finde denne som "server". Hvis jeg går ind og diagnosticerer, så finder den en diagnosticeringsfejl, og jeg kan se at det er computeren (serveren) som jeg gerne vil have den til at spille sammen med. Jeg har forsøgt med Tversity, og kan kun se at programmet finder fjernsynet som et "Device" med en intern IP (192.168.1.8), hvilket jo er fint nok. Men kan hverken afspille film, musik eller se billeder. En der kan hjælpe her?

- Andet problem er at jeg ikke kan se de gratis HD kanaler der er. DVs. Kanal5 fx. Den kan sagtens finde kanalen og signalet hvilket den i øvrigt kan for de resterende (TV1000, Canal+ osv. men som jo kræver betaling) men der er bare intet billede på. Alle de digitale kanaler virker også fint.

- Hvor kan jeg tjekke hvilket firm-/software der ligger på fjernsynet? Jeg kan se man kan opdatere denne. Og det kræver blot et USB stik og så ellers ind på Sonys hjemmeside og downloade firmwaren. Vil bare lige sikre mig at jeg har den nyeste firm-/software.

Alt i alt er fjernsynet rigtig godt og vi er glade for det derhjemme. Håber der er nogle af jer der kan hjælpe mig med et svar på ovenstående spørgsmål :)
Brugeravatar
Af Hajric
Okay. Mange tak for det.
Jeg kan bare ikke downloade den nye firmware fra Sonys hjemmeside da den siger at adressen er flyttet, men henviser ikke hvortil. :/
Af larshenriksen
jeg har ikke nogle problemer med at hente den version af firmware.... prøvede for sjov at hente den ned.
Brugeravatar
Af Hajric
Nu kunne jeg også. Chrome ville bare ikke gør det. :) Firefox ville. :)
Brugeravatar
Af Hajric
Jeg kan stadig ikke få DLNA til at virke. Selv med PS3 Mediaserver kan jeg ikke få det til at virke. Findes der en guide til hvordan man evt. sætter det op osv?