Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af AD
På min 42" skal jeg mute lyden og stå 1m eller nærmere før jeg kan høre blæserne... synes bestemt ikke det er noget der generer.
Set samme gælder det med at det summer med meget hvid... jeg skal helt hen til det før jeg hører det.
IFC= Intelligent Frame Creation, det skulle give mindre judder
Af Rod1983
Fibber35 skrev:Hej therunemeister

Står faktisk at overvejer at tage springet fra købe en X10 til en G10 så jeg kan gå op i 46". Og bliver lidt betænkelig ved din kommentar om blæserstøj, jeg kommer til at sidde 3-4 m fra skærmen vil støjen kunne høres eller er det kun aktuelt hvis du har skruet ned for lyden og står med øret mod skærmen? :((

Og hvad er IFC? O-O

Hilsen

Martin
Det med "blæserstøjen" og hvor højt det er, opfattes meget individuelt. Jeg har selv haft en PZ85 hvor der var blæser i og jeg lagde ikke mærke dem til fra 2m afstand, med mindre jeg skruet helt ned og lagde øret til apparatet. Tvivler på at det er værre på G10'eren :p.

IFC står for "Intelligent Frame Creation" og er Panasonics svar på et intepolartionssystem til at udglatte den naturlige hakken på film. Eksempelvis BluRay der vises ved 24p. Personligt er jeg ikke vild med dette system :(
Af therunemeister
Jeg skal ikke kunne udtale mig om støj fra et PZ85, men der er helt sikkert en del blæserstøj på et G10. Jeg sidder 3 meter fra skærmen, og hører tydeligt blæseren hvis lyden er skruet ned til et lavere niveau eller mute'd på fjernsynet. Det var det første jeg lagde mærke til da jeg tændte det, da der naturligvis ikke er lyd på mens man sætter fjernsynet op første gang. X10 har vidst ikke blæser, så hvis man opgraderer fra det vil man helt sikkert bide mærke i den højere støj fra TV'et.
Flimmer(blinke) problemet er dog det jeg synes er værst. IFC er ligegyldigt, men igen, man forventer lidt at de annoncerede features virker når man køber et nyt fjernsyn.
Men...billedet(farverne) er helt fantastiske, og på det område kan jeg godt forstå de mange roser tv'et får. Ser man på billedkvalitet alene(hvilket flatpanels anmeldelserne har en tendens til) så er dette tv virkeligt virkeligt fantastisk synes jeg.