Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kooNz
Hej (':

jeg søger et godt TV til en god pris - 5000 kr. (+/- 1000 kr.)

Størrelsen: 37"/40"/42"

Skærmen skal bruges til flere ting, men ved ikke om jeg stiller for mange krav, til prisen?

- TV (Antenne / Parabol)
- Film (DVD / Blu Ray)
- Konsol (Playstation 3)
- Mediecenter (Playstation & PC (evt. andet))
- PC (via DVI-HDMI)

Jeg vil ikke sætte krav til specifikationerne, da kvaliteten og billedet er vigtigst - som står i guiden her på siden kan der jo være stor forskel på billedet alligvel produkterne har samme specifikationer.

Spørg endelig, hvis der mangler noget information (':

- Har set på anbefalingerne her på siden og søgt i forum. Men vil bare gerne have en Up To Date besvarelse, så jeg får det bedst mulige resultat (':

kooNz
Af kooNz
Ikke det jeg mener :b ved godt de er helt opdateret. Mener personligt for mig, sådan hvad i vil anbefale lige NU :b
Af palle22
Lige NU vil jeg anbefale dig at søge på forummet. Dit spørgsmål er stillet ca. 100 gange før. :s
X10Y er bedste billede i den prisklasse.
Af kooNz
Syntes bare ikke jeg får noget ud af det :/ har søgt rundt længe! Og har også det meget på Panasonic, men ved ikke om manglen på Full HD bliver et problem på et tidspunkt :/ og ja har set det der står om forskellen på det.

Har også set på et Sony, men ved ikke om det er v5500 eller w5500 :/
Af Ponduus
Så længe tv'et ikke er større har full-HD ingen betydning.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
kooNz skrev:Mener personligt for mig, sådan hvad i vil anbefale lige NU :b
Der er ikke noget i dine krav, der gør, at du ikke kan finde et TV på vores liste over anbefalede TV. Til 5000 kr. er der jo ikke supermange TV, der er værd at se på, og som skrevet af andre, så er netop dette prisleje nok fundamentet for 50% af trådene her i forum i forvejen.
Af kooNz
Så ender vi vel på en Panasonic?

Hvad med de 2 sony's? er der stor forskel på dem? syntes ikke rigtig jeg kan finde noget på v5500 s:
Af Rod1983
kooNz skrev:Så ender vi vel på en Panasonic?

Hvad med de 2 sony's? er der stor forskel på dem? syntes ikke rigtig jeg kan finde noget på v5500 s:
Er det billedekvaliteten som den vigtigste parameter så ja: En panasonic x10 er det bedste bud. Men de to sony'er som du nævner er fine skærme. Du kan bla se en sammenligning her: http://www.sony.dk/comparison/kdl40v5500k/kdl40w5500k. MEGET GROFT sagt er v5500'eren en w5500 uden MotionFlow+100Hz systemet ;)
Af kooNz
Jaa' det er billedkvaliteten jeg går mest efter (':

Er x10 også bedre end Sony W5500 så?

Tak for svaret :b
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, X10 er stadig den du bør satse på.
Af therunemeister
Jeg var chokeret over de dårlige betragtningsbinkler på Sony's skærme. Jeg ville også 100% sige Pana X10. I den prisklasse.
Af kooNz
Super, tak skal i have (':