Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af morten93
hvilket tv ville være det bedste af de to her:
philips 42pfl8404h
eller - sony KDL40W5500

hvor meget glæde har man af ambilight?

hvem laver det bedste billed, og har den dybeste sort?

kom gerne med egne erfaringer, hvis der er nogen der har et af ovenstående tv.

det skal bruges på et ungdoms værelse, hvor jeg har 3-4 meter (maks) til vægen..
Af OleA
morten93 skrev:hvilket tv ville være det bedste af de to her:
philips 42pfl8404h
eller - sony KDL40W5500

det skal bruges på et ungdoms værelse, hvor jeg har 3-4 meter (maks) til vægen..
Jeg ville vælge Sony'en af de 2. Men må være ærlig og sige, at det er fordi jeg ikke har kendskab til philips modellen.
Ambilight kan være en god feature, hvis ikke det er den type der skifter farve hele tiden.
Pioneer laver(eller rettere har lavet) de tv der har bedste billede og også dem med dybeste sort.
Af kyozo
morten93 skrev:hvilket tv ville være det bedste af de to her:
philips 42pfl8404h
eller - sony KDL40W5500

Hej, jeg står med samme overvejelser, og kunne da rigtig godt tænke mig at høre om der er nogen der har en faglig objektiv vurdering af dem.

Umiddelbart virker ambilight som en fed feature, og jeg har også læst et eller andet sted, at Sonys DLNA ikke fungerer helt godt, hvorimod jeg har læst rosende ord om Philips netværksfeatures.

Jeg har selv set modellerne udstillet, og der synes jeg umiddelbart Philips havde et bedre billede, men undertekterne så af og til lidt mærkelige ud.
Af nkbitsch
Må man spørge hvorfor det lige netop er de 2 fjernsyn du kigger på?

Du kan jo få et MEGET bedre billede ved fx at vælge Panasonic's G10 serie.

Det er dejligt behageligt med lys bag tv'et, men da jeg personligt selv vægter billedet højere end indbygget ambilight, har jeg valgt at købe 4 LED skinner fra Ikea, og har klistret dem bag tv'et.

Håber det hjalp en smule
Af RasmusHansen
jeg ville helt klart vælge philips´en. har den selv, og er rigtig tilfreds med den. og ambilight, -det ville jeg aldrig kunne leve uden :D . det er bare rigtig godt, -det er både flot at se på, men også behageligt for ens øjne.. det er spectra 2, så ja det skifter farve hele tiden, og forskelligt fra top til bund.. -har en ps3 som jeg bruger som blueray afspiller, og de står rigtig flot på skærmen. -sidst jeg så den på wupti.com, kostede den knap 7000kr. -det er ikke galt syntes jeg..
-den har også internet tilslutning, men det har jeg kun brugt een gang. derimod bruger jeg tit den usb indgang der er i det, har en 8gb stik siddende i siden, som jeg ser billeder, og hører musik fra. -genialt.. -man kan self også sætte større eksterne harddiske til.. -men alt i alt, et tv jeg kun kan anbefale..

håber i kan bruge det..

-er det bare mig, eller bliver der (næsten) altid anbefalet en panasonic hver gang folk spørger til råds? personligt så syntes jeg ikke panasonic er værd at gå efter, -ikke godt billede, og grimt design. men ja, det er en smagssag.. -det kommer aldrig ind i min stue 8)

vh RH
Af nkbitsch
måske er det bare fordi panasonic HAR det bedste billede... men lad nu det ligge.

Mht. design, er det jo en smags sag.
Af Pappasmirf
Hej Morten,

Jeg har et Philips 32pfl9604h det er jo så ikke magen til det du snakker om, men....

Jeg er bleven utrolig glad for Ambilight og det er på 9604 modellen af typen der skifter farve hele tiden hvilket lige kræver lidt tilvænning men er med til at løfte oplevelsen ved film utroligt meget. Man kan sætte det til at lyse ude at skifte farve og selvfølge slå det fra.

Billede kvaliteten er rigtig god må jeg sige om det er generelt på de nye xx04 modeller ved jeg ikke.

Dybeste sort ved jeg ikke men er fuld tilfreds med den på Philipsen.

Må dog sige at man skal pege meget præcist med fjernbetjeningen og op starten på 9604 er meget irriterende det skal lige vise et Philips logo og så går der lige lidt længer tid inden man kan betjene tv’et via fjernbetjeningen. Efter sigende skal det lige læse software ind. Men det kunne de godt ha lavet noget hurtigere. Efter min mening.

Men er meget glad for min Philips. Godt billede, god lyd og Ambiligt giver altså noget må jeg sige.
Af xcardman
du skal nok spørg dig selv, hvad synes du er et godt billede

du kan ikke bruge disse svar til noget.

ingen af de to levere noget særligt godt billede i min verden.

det er klart når man bedst kan et billede som panasonic og pioneer kan levere.

Men derfor kan det godt være du synes de leverer et rigtig godt billede.

det er ikke noget som hedder super billede.
der er det billede som filmskaberne gerne vil have du ser. det er panasonic og pioneer bedst til. uden at være helt i nærheden.
det skal man have en rigtig god projektor

alle andre tvproducenter har deres egen præferencer for billedekvalitet.
som nogen kan lide og andre ikke kan
Af kyozo
xcardman skrev:du skal nok spørg dig selv, hvad synes du er et godt billede

du kan ikke bruge disse svar til noget.

ingen af de to levere noget særligt godt billede i min verden.

det er klart når man bedst kan et billede som panasonic og pioneer kan levere.

Men derfor kan det godt være du synes de leverer et rigtig godt billede.

det er ikke noget som hedder super billede.
der er det billede som filmskaberne gerne vil have du ser. det er panasonic og pioneer bedst til. uden at være helt i nærheden.
det skal man have en rigtig god projektor

alle andre tvproducenter har deres egen præferencer for billedekvalitet.
som nogen kan lide og andre ikke kan
OK, så billed kvaliteten kan man altså ikke sige ret meget om, man kan ikke bruge det billede der vises i udstillingerne, da man ikke kan regne med at det er kalibreret, og som xcardman skriver, så er oplevelsen af billedkvalitet subjektiv (til en vis grad i hvertilfald).

Så er der ambilight, som nogen kan lide, andre er ligeglade med, og nogen endda synes er irriterende, jeg synes umiddelbart godt om ambilight.

Så er der design og ekstra features tilbage at vælge ud fra, her synes jeg klart best om designet på Philips, rammen virker væsentlig tyndere og som sagt har jeg læst at Sony har problemer med afspilning af diverse videoformater.

Dog har jeg også læst, at Philips har problemer med afspilning af film via USB porten, så det trækker nok lidt fra Philips.

Jeg går ud fra at begge TV kan firmware opdateres.

Der var en der foreslog et Panasonic TV G10, men så vidt jeg kan se, har det ikke mulighed for at afspille film mm via en media server (DLNA). Umiddelbart ligger min smertegrænse for et TV omkring 7000,- og det skal være mellem 37" og 42"
Af Pappasmirf
ang. usb

Dog har jeg også læst, at Philips har problemer med afspilning af film via USB porten, så det trækker nok lidt fra Philips.

det er fikset via firmware opdatering.