Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af iznogood
Jeg står og skal vælge mellem 2 TV udbydere: YouSee gennem den lokale antenneforening eller FiberFlex gennem det lokale energiselskab (Energi Randers). Programudvalg og priser er nogenlunde identiske, men der er jo forskel på såvel signal og set-top bokse - så jeg kunne godt bruge lidt input fra jer erfarne brugere :)

Hvordan klarer Samsung boksen fra YouSee sig? Reagerer den hurtigt ved kanalskift mm. Hvor godt virker Timeshift, Start Forfra og Optager funktionerne? Andet? Kan andre bokse bruges/anbefales til YouSee?

Jeg kan slet ikke finde noget om den boks som FiberFlex leverer - andet end det er en Motorola. Kan nogen fortælle lidt mere?

Hvad med signalets kvalitet? YouSee leverer signalet via antenneforeningens kobber, hvor FiberFlex leverer via... ja fiber. Har det nogen reel betydning? Jeg kunne forestille mig at kobberets begrænsede båndbredde gør at signalerne her komprimeres mere.

Du behøver ikke at kunne svare på det hele - bare byd ind med hvad du har.

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
iznogood skrev:Hvordan klarer Samsung boksen fra YouSee sig? Reagerer den hurtigt ved kanalskift mm. Hvor godt virker Timeshift, Start Forfra og Optager funktionerne? Andet? Kan andre bokse bruges/anbefales til YouSee?
I min mening fungerer langt de fleste features på denne boks godt. Der er blevet luset ud i fejlene. Kanalskift tager dog et par sekunder, så speed-zapping skal du ikke regne med. Jeg bruger programoversigten til at finde noget jeg vil se, så generelt har jeg ikke behov for at zappe igennem alle mine kanaler. Mit største ankepunkt er standby-forbruget, som rammer ca. 25 W, hvilket får boksen til at blive RET varm i standby (da blæseren slukkes).

Jeg kender desværre ikke boksen fra Motorola.