Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Langendorf
Der er en refleksbelægning på glasset, og det er den der er ridset. Så der er nok ikke andet at gøre, end at få glasset skifet. Måske i har en indboforsikring der dækker?

Jeg troede også at det var glas og så refleksbelængning var på bagsiden, men nej. Jeg har fået et G10 leveret hvor der var nogle grimme hakker i det ene hjørne hvor man kunne se der var et lag plastik på glasset
Af Guruen
Med sandheden kommer man altid længst!

Jeg har lige læst lidt på vores egne policer, og er 99,9% sikker på at DIN MORS ansvarsforsikring går ind og dækker skaden.

Men forsikringer er jo lige så forskellige som det selskab de tegnes i.
Min egen familieforsikring dækker f.eks det der hedder "Gæstebudsskader".

Lånt fra lb.dk:

Gæstebudsskader er skader på ting, som sker
under almindeligt privat samvær, og hvor den juridiske
bedømmelse typisk ville frifinde skadevolderen
fra ansvar, netop fordi det er foregået under
dette samvær.

For gæstebudsskader gælder en selvrisiko på
500 kr. I det omfang forsikringen er tegnet med
en højere generel selvrisiko, er det denne
generelle selvrisiko, der gælder.

Så jeg vil tro du er dækket enten af egen forsikring eller din mors forsikring.

Dette underbygges også af denne artikel fra nettet:

Hos mobilsiden.dk har de bedt forsikringsmæglervirksomheden V-R Gruppen om at kigge på, hvilke mobiltelefoner der oftest bliver registreret forsikringssager på.
Resultatet taler sit tydelige sprog, langt størstedelen, mellem 85-90 % af alle mobiltelefoner, der anmeldes, er Apples iPhone. Den primære årsag er iPhones glasskærm, som bliver knust eller får en revne.
Af Morten555
Ja, det kunne være man var heldig at der fandtes et sådan mirakelmiddel, hvilket nok tilsyneladende ikke er tilfældet. Men ellers tak for svarene. Vil så prøve at undersøge nærmere med vores forsikringer om de kan dække eller ej. Ellers må det se ud til at jeg må leve med det, selvom det er lidt surt, at det er sket så tidligt efter købet.