Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Morten555
Har lige fået købt et dejligt Panasonic G10 Tv og er super glad for det.. Men nu er det så sket, at min mor ved et uheld har lavet en forholdsvis lang ridse på skærmen. Ridsen generer sådan set ikke når Tv'et er tændt, men alene det, at jeg ved at ridsen er der irriterer mig når nu Tv'et er helt nyt. Men er der nogen metode man kan bruge for at gøre ridsen mere 'usynlig' eller skal man blot undgå at gøre mere ved det for ikke at gøre ondt værre?
Af BrianH
Jeg troede egentlig at frontglasset var så hårdt at det var ridsefrit...
Til bilruder kan man få "flydende glas" til at fylde ridser op med, men jeg ville ikke turde prøve lykken med det :)

Ridsen ødelægger nok ikke andet end stoltheden og brugtprisen, hvis du vil sælge det igen...
Af Cutter
Hvis Tv'et er mindre end 6md gammelt, så kan du benytte dig af "Formodningsreglen".

”Formodningsreglen” – hvad er det
Formodningsreglen gælder for de fejl, der viser sig inden for de første seks måneder efter leveringen af varen.

I den periode ”formoder” man, at de fejl der måtte vise sig, har været til stede på leveringstidspunktet. Derfor skal du som forbruger i første omgang ikke bevise andet, end at der rent faktisk er en fejl eller mangel ved varen.

Læs selv mere her; http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/6/

Og tryk gerne videre på et af de nederste links på siden !!!
Af bleze
Du opfordrer til at være uærlig? Hvem er det lige i sidste ende der betaler for det? Alle os andre. Satme dårlig karma.

Manden spørger jo om nogen kender tricks til at fjerne eller mindste ridsen, så svar dog på det istedet.

!:(
Af Nick_S
Cutter skrev:Hvis Tv'et er mindre end 6md gammelt, så kan du benytte dig af "Formodningsreglen".

”Formodningsreglen” – hvad er det
Formodningsreglen gælder for de fejl, der viser sig inden for de første seks måneder efter leveringen af varen.

I den periode ”formoder” man, at de fejl der måtte vise sig, har været til stede på leveringstidspunktet. Derfor skal du som forbruger i første omgang ikke bevise andet, end at der rent faktisk er en fejl eller mangel ved varen.

Læs selv mere her; http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/6/

Og tryk gerne videre på et af de nederste links på siden !!!
Formodningsreglen gælder naturligvis ikke kosmetiske skader!!!
Af Cutter
Du kan sgu ikke mærke på din pengepung om ridsen var der ved leveringstidspunktet eller ej!

Jeg skriver jo ikke at alle folk burde ridse eller ødelægge deres produkter før de 6md,,,

Og jo,,, Formodningsreglen gælder helt sikkert også kosmetiske skader!!

http://www.forbrug.dk/forbrugerombudsma ... efinition/
Af BrianH
Cutter skrev:Du kan sgu ikke mærke på din pengepung om ridsen var der ved leveringstidspunktet eller ej!

Jeg skriver jo ikke at alle folk burde ridse eller ødelægge deres produkter før de 6md,,,

Og jo,,, Formodningsreglen gælder helt sikkert også kosmetiske skader!!

http://www.forbrug.dk/forbrugerombudsma ... efinition/
Hovedsagen er at du opfordrer til svindel. Men heldigvis er det ikke alle der vil gøre sig til en simpel kriminel, bare fordi de bliver opfordret til det af andre...
Af Cutter
Så slap dog af,,,,,
Nu kender vi jo ikke hele historien, men hvis det nu var sådan at det var hans mor der tog imod Tv'et da det kom, og hun så kom til at ridse Tv'et, ja så er det faktisk ikke ham der hæfter for det! (og heller ik' hans mor, hvis købet altså står i hans navn))
Af cannavaro
Cutter skrev:Så slap dog af,,,,,
Nu kender vi jo ikke hele historien, men hvis det nu var sådan at det var hans mor der tog imod Tv'et da det kom, og hun så kom til at ridse Tv'et, ja så er det faktisk ikke ham der hæfter for det! (og heller ik' hans mor, hvis købet altså står i hans navn))
Sludder og vrøvl.

Hvis der ikke er omstændigheder, der tyder på, at køberen fx har tabt varen eller på anden måde selv er skyld i fejlen, vil man formentlig anse varen for mangelfuld.

Forhandleren eller sælger har i dette tilfælde intet ansvar, da køber, eller købers familie selv har forårsaget ridsen. Der er da omstændigheder og situationer, hvor forhandleren eller måske fragtmanden/fragtfirmaet bærer skylden for en kosmetisk skade, f.eks. typisk under transport, hvor reklamationsretten selvfølgelig kommer til sin ret!
Af Cutter
Hvis det nu var sådan, at det VAR hans mor der tog imod ved leveringen,,, Så er det jo netop ikke ham der har modtaget pakken endnu!!
Hvis vi nu siger at han ikke var hjemme og hans mor fx. passede hans hunde elle lignende, (og at hun ikke boede sammen med ham) og hun så faktisk var så streng at stjæle Tv'et, før han kom hjem igen,,, Ja så står der jo ingen steder at han har modtaget det!!

Grunden til at jeg kommer med et så langt ude eksempel er netop fordi at der ER sager der køre sådan!

Det kunne også være en helt anden ting,,,fx. en pakke hvor at det er en ven, et familiemedlem eller naboen der tager imod pakken ved leveringen og så snupper den til sig selv eller kommer til at ødelægge pakken,,,, i de sager hæfter køberen ikke for pakken, da det ikke er køber der står som modtager af pakken! ! !
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ingen grund til, at debattere hypotetiske tilfælde, der er temmelig søgte i dette tilfælde. Trådstarter kan jo afklare om det er sådan det hænger sammen, men mon ikke det var beskrevet lidt anderledes, hvis skærmen var blevet ridset ved ankomsten? Uanset hvem der har taget imod pakken, så lyder det jo til, at ridsen er kommet efterfølgende, og det er ikke dækket af nogen form for returret!

Der skal ikke opfordres til svindel af den ene eller anden art her i forum.
Af Cutter
Jeg er også ked af at trådstarteren ikke er kommet med flere input,,,

Men det er altså ikke fordi at jeg opfordre til svindel !!
Man kan jo læse min forklaring :o
Af Morten555
Har købt det helt selv og står i mit eget navn. og nej, ridsen var der ikke da jeg købte Tv'et, men den er som sagt kommet senere ved et uheld. Men hvis der var nogen der i det mindste kunne prøve at svare på mit spørgsmål! Om der er nogen der har erfaringer med 'fjernelse' af ridser eller om man skal undgå at gøre mere ved det for ikke at gøre det værre end det er i forvejen. Har hørt noget om tandpastaopløsninger eller vaseline. Ja, er noget skeptisk for at prøve det, for vil jo selvfølgelig ikke gøre det værre; men nogen der ved om det rent faktisk vil virke så man således kan se en synlig forskel fra før og efter?
Af Cutter
Jeg kan intet sted på nettet se at der er nogen der har fundet et mirakelmiddel, mod ridser i glas,,,,så du må nok leve med det!