Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jacob23
Hej

Synes det er lidt svært at finde ud af om det er Panasonics G10 model eller V10 model som er bedst rent billed mæssig? Min forvirring kommer af at G10 er billigere men har en dybere sort.

Med venlig hilsen

Jacob
Af Ponduus
Dyb sort er ikke alt. Umiddelbart er det V10, som har det bedste billede i kraft af sin THX-profil.
Af tarok
Ponduus skrev:Dyb sort er ikke alt. Umiddelbart er det V10, som har det bedste billede i kraft af sin THX-profil.
Præcis, men jeg vil lige tilføje SHADOW DETAIL, som er mindst lige så vigtigt. Her er V10 ifølge anmeldelsen her på sitet bedre end de øvrige modeller.
Af Kejserkamla
Klart v10 den spiller max har selv en i 50 tommer :-)
Af Simse
Benytter mig lige af samme tråd...

Har en prisramme på ca. 11.000, sidder 3.5 m fra skærmen.

Vil det bedre kunne betale sig at gå en størrelse op i G10 (46"), end at vælge v10'eren i 42"?

mvh

Simon
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kommer jo an på hvad du vægter højest. Det er svært, at bede andre om, at vurdere noget sådant for dig, da prioriteterne vil være forskellige fra person til person. Jeg havde taget V10, da den også har andre dyder, såsom et pænere ydre.
Af JENC
Glem ikke G15.

Den ligner G10 af ydre, og tænkes ofte som en G10 med multimedia/internet-funktioner.

Men jvf. Bantam er det faktisk mere en V10, end en G10, når der tales billedkvalitet. Med større farverum, THX, mv.

Og særligt hvis 46" er dit sweet-spot, bør du vurdere G15 også. V10 laves jo kun i 42" og 50"
Af Rødtop
Hov hov, G15 har ikke THX her i landet, men ellers er det tilsyneladende rigtigt, at den ligger tættere på V10 end G10 - men den fås kun i 42" og 46" og V10 kun i 42" og 50" :( så det bestemte for os, at det blev en 46G15 og den er vi rigtig godt tilfredse med.