Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mga
Hej

Vi er netop gået fra analogt til digital signal. Billederne er fantastiske, men fjernsynet er blevet noget langsomt til at skifte kanal. Omkring et par sekunder, vel.

Hvor længe er et godt fjernsyn om at skifte digital DVB-T kanal?

Og hvor længe er det om at starte fra man tænder til der er et billed på skærmen?
mga skrev:Hej

Vi er netop gået fra analogt til digital signal. Billederne er fantastiske, men fjernsynet er blevet noget langsomt til at skifte kanal. Omkring et par sekunder, vel.

Hvor længe er et godt fjernsyn om at skifte digital DVB-T kanal?

Og hvor længe er det om at starte fra man tænder til der er et billed på skærmen?
Kanalskift:
Det er fordi du bruger en anden tuner (sikkert extern box), men glæd dig dog over, at du så kan få lavet kaffe mellem kanalskiftene. :)

Hvis dette er den eneste ulempe for at få et bedre billede, så vil jeg ikke engang kalde det et problem.
Med hensyn til opstartstid, så synes jeg at de fleste fladskærmstv generelt har en opstartstid på ca 5-10 sek.
Af LunD^
Mit bruger også en anelse længere tid når jeg ser DVB kanaler, end analog. Hvor Analog næsten skifter øjeblikkeligt, tager det lige 1sek længere ved DVB, og det er indbygget tuner jeg bruger.

Det er dog ikke noget der genere mig, men jeg har da lagt mærke til det.

Ang. opstart, vil tro der går max 5sek. så er der billede på.