Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xcardman
tv med led er alle lcd tv.

men led er forskellig på de to tv.

8 serie edge-led.
9 led og local dimming.

der er flere artikler her på siden omkring det

der kommer snart en test af 9704. bliver helt klar bedre, men prisen er også højere.
Af Egeberg
Tak for Info
men kender godt spec. For de 2 modeller,
men var mere intereseret i erfaringer, shadow d,
opdatering ved Eks. Sport, sort niveau osv.
Altså om den er pengene værd.
Undskyld min formulering, men har skrevet på en iPhone
Af yak
Lige netop et sådant TV får jeg leveret tirsdag formiddag, så i slutningen af næste uge vil jeg være betydeligt klogere.
Men jeg forventer da, at der ikke vil være problemer hvad angår responstid under aktion- og sport.
Under mit køb blev jeg ved en demonstration af sådanne scener overbevist om, at vil være ok.

Jeg skal da gerne give et lille indlæg om en ugestid med de erfaringer, som jeg så har gjort mig efter de første par dage.

M.h.t 9704.
Jeg har før købet haft lejlighed til at sammenligne de to TV.
Der er slet ingen tvivl om, at 9704 nærmer sig toppen af kransekagen. Det skal den da også, når den koster 5000 kr mere.
Men jeg havde meget, meget svært ved at se forskel på billedkvaliteten.
De 200 Hz synes ikke at give nogen umiddelbar synlig forbedring. Det kan da godt være, at det kan "måles", men hvad skal man bruge det til, hvis ikke det kan ses.
Her skal man huske, at de 200 HZ i en Fladskærm ikke er den samme teknik, som ved 200 Hz i en billedrørsskærm.
Adskillige test/sammenligninger på fladskærme med 100 contra 200 Hz viser da også, at der ikke er nævneværdig forskel.
Og når der er det, skyldes det måske andre tekniske forskelligheder.
Lydsiden er derimod bedre på 9704 og så har den Wi-Fi indbygget.
Den er også forsynet med Direckt Led, som er dyrere (og vil også lidt bedre, når det bliver færdigudviklet) end Edge Led, så her ligger noget af forklaringen på den højere pris.
Af O'Brian
yak skrev:Lige netop et sådant TV får jeg leveret tirsdag formiddag, så i slutningen af næste uge vil jeg være betydeligt klogere.
Men jeg forventer da, at der ikke vil være problemer hvad angår responstid under aktion- og sport.
Under mit køb blev jeg ved en demonstration af sådanne scener overbevist om, at vil være ok.

Jeg skal da gerne give et lille indlæg om en ugestid med de erfaringer, som jeg så har gjort mig efter de første par dage.

M.h.t 9704.
Jeg har før købet haft lejlighed til at sammenligne de to TV.
Der er slet ingen tvivl om, at 9704 nærmer sig toppen af kransekagen. Det skal den da også, når den koster 5000 kr mere.
Men jeg havde meget, meget svært ved at se forskel på billedkvaliteten.
De 200 Hz synes ikke at give nogen umiddelbar synlig forbedring. Det kan da godt være, at det kan "måles", men hvad skal man bruge det til, hvis ikke det kan ses.
Her skal man huske, at de 200 HZ i en Fladskærm ikke er den samme teknik, som ved 200 Hz i en billedrørsskærm.
Adskillige test/sammenligninger på fladskærme med 100 contra 200 Hz viser da også, at der ikke er nævneværdig forskel.
Og når der er det, skyldes det måske andre tekniske forskelligheder.
Lydsiden er derimod bedre på 9704 og så har den Wi-Fi indbygget.
Den er også forsynet med Direckt Led, som er dyrere (og vil også lidt bedre, når det bliver færdigudviklet) end Edge Led, så her ligger noget af forklaringen på den højere pris.
Mon forskellen er stører på 46 - 47 tommer,,,?
Af Mellow
Er der nogen der har erfaring med lyden i Philips 40PFL8664H i forhold til Samsungs 6,7 og 8 serie? For Samsungs LED er man jo faktisk nødsaget til, at købe en soundbar eller slutte det til et anlæg. Jeg vil nødig være tvunget til, at man altid skal bruge Tvet sammen med en ekstern lydenhed. Jeg er ikke nogen fanatisk lydmand, dog vil jeg meget gerne have et tv med en acceptabel lyd.
Af farbruun
lyden er bedre i Philips LED'en.

Men vær opmærksom på, at det ikke er helt så slim som Samsung - og hvad værre er: Alle stik vender direkte ud mod væggen - og typisk der, hvor skærmen er mindst smal. Det gjorde at jeg valgte den fra i sin tid.

Hvis den skal op og hænge, så får du mange andre skærme (eks. Sony Z5500 og Panasonic V10) lige så tæt på væggen på trods af at disse skærme er en tand dybere.

Mao - så lander Philips i et eller andet 'ingenmandsland'
Af titanius
Jeg har købt et Philips 40" LED for et par måneder siden, men har desværre ikke haft den helt store fornøjelse af at kikke på det .. billedet er faktisk rimelig godt og skarpt, men efter 14 dage begyndte der at komme en underlig lysstribe i toppen af skærmen og nedefter ! Og så har TV'et ellers været til rep. hos Philips lige siden .. Jeg havde nu håbet på at få en andet TV i stedet for, men det kunne åbenbart ikke lade sig gøre ? :((

Har taget et billede af lysstriben, hvis nogen er interesseret i at se det ?