Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har kigget lidt omkring men har ikke rigtig fundet ordentligt svar på mit spørgsmål ..

jeg troede at min panasonic var rigtig smart fordi den havde DVB-C mpeg4 tuner og derfor kunne jeg se HD kanaler uden at købe ekstra. Jeg ved godt at de fleste HD kanaler var betalingskanaler, men nu sendes nogle altså ud gratis.(jeg har den store pakke/fuld pakken fra yousee - kabel TV)

men jeg kan stadig ikke se HD kanalDVB-C tuneren finder DR HD som den eneste HD kanal, men når jeg skruer om på kanalen får jeg at vide at det er en "krypteret kanal", og ellers sort skærm.

kan det virkelig passe at min smarte DVB-C mpeg 4 tuner ikke er nok til at se HD kanaler? og at jeg er nødt til at investere i noget for at få dem frem?
Af GreenPea
Så vidt jeg ved, lanceres DR HD først den 1. november. Hvad de andre HD kanaler angår, så skal du have yousee plus. Så får du 2-3 stykker med, når du har fuldpakken. Hvis du ønsker yderligere HD kanaler, skal du have HD pakken.

Mvh.

Ps. En gang imellem har jeg kunne se MTV HD uden ekstra abonnement
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, du SKAL have Plus-abonnementet for at få HD-kanaler. Dit TV fejler ikke noget.
Af Juice?
mange tak .. det var da rart at vide at det ikke er tvet den er gal med
Af AD
Er DR HD begyndt at sende en sort skærm på DVB-T også? for synes ikke jeg har fået noget ind der endnu.
Af dkscan
DR HD kan af gode grunde ikke sende på DVB-T endnu, da der først er plads, når de analoge sendere lukkes den 1/11.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
GrummeKrumme skrev:Ifølge Yousee hjemmesiden, så burde det ikke være nødvendigt med Plus-abonnement for, at modtage bonus HD-kanalerne.

http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv ... v_eksi_bok
Du læser noget forket ud af det skema. Skemaet fortæller dig kun hvilke services du har mulighed for, at få vist på de eneklte løsninger FORUDSAT, at du køber disse services. Du har jo i forvejen klikket dig ind under "Yousee plus", som pr. definition koster penge. Du bør i stedet læse denne side:
http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv ... _eksi_digi