Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels :)

Har luret herinde et stykke tid, og er da også blevet en smule klogere, men alligevel ikke klog nok til selv at tage det endelige valg, om hvilket TV jeg skal købe..

Jeg skal bruge TVet primært til at se fjernsyn (har kabel-tv hvis det gør en forskel), PS3 og jeg kunne også godt tænke mig, at kunne koble bærbaren til fjernsynet.

De TV som jeg har kigget på ligger inden for prisklassen ca. 4000-5000 kr. De jeg har overvejet er:

LG 42PQ6000: http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=505119

og

Panasonic TX-P42X10Y: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=446085

Har I andre forslag inden for samme prisklasse, eller ville I også vælge ét af de to ovenstående?

På forhånd tak for hjælpen, og tak for et godt forum :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er skrevet usandsynligt meget om netop disse TV, og der er endda en hel brugeranmeldelse af PQ6000, hvor den opvejes imod X10. Du bør nok søge lidt på lignende tråde først.
Af AndreasN
yakken skrev:Der er skrevet usandsynligt meget om netop disse TV, og der er endda en hel brugeranmeldelse af PQ6000, hvor den opvejes imod X10. Du bør nok søge lidt på lignende tråde først.
Jeg syntes jeg har kigget meget rundt omkring, men den brugeranmeldelse har jeg ikke set må jeg indrømme. Den vil jeg da prøve at finde.. Tak :)

Men det burde vel stadig være muligt at svare på, om der findes bedre muligheder til samme penge derude? :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der findes ikke bedre TV i den prisklasse.
Af AndreasN
Jeg har modtaget tv'et og har fået sat det op samt indstillet kanalerne. Det er sgu et noget andet billede end jeg er vant til :D Så tak for hjælpen herinde.

Jeg har ligeledes sænket kontrasten og lysstyrken til under 50. Er der andet jeg skal gøre for at mindske riskikoen for burn-in? Jeg har læst en af de gamle guider, men jeg vil gerne være helt sikker på hvor lang tid jeg skal blive ved med at holde kontrasten og lysstyrken i dette niveau?

Og hvornår må jeg bruge fx. "biograf"-indstillingen? Billedet dér skulle være bedre end det forudinstillede.

Er der andre ting?

Mange tak.
Af Mons
Hvis du købte X10 behøver du overhovedet ikke bekymre dig om burn in - eller retention for den sags skyld!
Blot indstil skærmen efter Rasmus' foreskrifter og du er fit for fight! Har selv X10 og aldrig oplevet skygen af retention eller ligefrem burn in 8)

Købte du derimod PQ6000 er det måske en anden sag, men det burde andre herinde vide noget om..
Af LunD^
SLUK TVET!!! Og tænd det ikke igen, så undgår du Burn IN.

;)

Nej du behøver ikke gøre noget, men hvaa... hvilket TV har du købt??
Af AndreasN
Hehe, ups. Jeg købte LG'en ;)
Af Mons
Det er sgu' også en flot skærm - meget stilet!

Tillykke med den :)
Af AndreasN
Ja, det er et sindssygt flot TV! Jo tak! ;)
Af AndreasN
Spørger lige her i min egen tråd, da jeg ikke ved hvor jeg ellers skulle spørge..

AV-kanal (eller hvad det hedder) på LG-42PQ6000? Nogen der ved hvordan jeg finder den? Jeg skal spille PS3, men jeg kan ikke finde kanalen til at spille på..

På forhånd tak..
Af Ponduus
Du skal vil bare finde det HDMI-input du har sat din PS3 til?
Af AndreasN
Jeg har, desværre, ikke modtaget mit hdmi-kabel endnu ::l

EDIT: Problem solved :)