Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er helt ny med fladskærme (har altid haft de gamle) og er først efter jeg havde bestilt mit 40b8050, begyndt at interessere mig for de store forskelle der er O-O

Derfor har jeg fundet frem til denne side, og det jeg glad for :)

Jeg modtog for 1 uge siden ovennævnte model, og syntes at det viste et meget fint billede. Men efter lidt brug er jeg blevet opmærksom på tydelige lysere områder i skærmen (ved sorte billeder) især for oven, men også nede fra (svarende til størrelsen på en hånd) der også er lysere.

Kan se det når jeg skifter kanaler (hurtigt) og men også når der er stort kant nederst i billedet.

Er det clouding? og kan man overhovedet gøre noget ved det ?

Mvh. K.aa (og på forhånd tak)
Senest rettet af k.aa 13 okt 2009, 23:25, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har flyttet din tråd til det rette forum.

Ja, det er clouding du ser, og du kan nok ikke gøre meget mere end, at prøve med de indstillinger Rasmus fandt frem til, og se om de hjælper.
Tak for flytningen af tråden, så den kommer over i anmeldelsen af B8000 eller hvor?

Kunne være godt at høre, om jeg så måske har fået en mandagsmodel eller andre har samme problem.

Har lidt forsøgt med med Ramus indstillinger, men ved ikke om der er forskel på panelet i min 40 og så den 46 der er testet.

Men en rigtig god test er det. Bare ærgerligt, at jeg oplever den clouding.

Troede faktisk ikke, at indstillingerne i Ramus test ville kunne ændre clouding, men så vil jeg forsøge yderligere.

Beklager jeg startede en ny tråd. Skal ikke ske igen. O_O
(med mindre jeg finder en løsning på problemet)

Mvh. K. aa
Af k.aa
Er der nogen der ved, hvor dette indlæg (denne tråd) er flyttet hen?

Jf. Yakkens svar. (Selvom stadigt er ærgerligt med min clouding) så tak for svar til ham :)

Omend det er trist, hvis jeg ikke kan gøre noget ved det :((
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan jo se øverst, at jeg har flyttet den til "TV"-sektionen. Hvis du vil stille spørgsmål til B8050-testen, så gør det i selve tråden, der hører dertil. Rasmus' eksemplar af B8050 havde også clouding, hvilket du kan se i anmeldelsen.
Billede

Jeg var ikke OBS på størrelsen af din model, så du kan ikke med sikkerhed overføre indstillingerne fra testen til dit eksemplar.