Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SørenHH
Hej

Jeg er på udkig efter et nyt TV til min mor. Det skal være et 37" (hverken større eller mindre) til omkring 5.000. Det eneste hun skal bruge det til er at se kabeltv.

Det skal siges hun har en meget lys stue, så jeg vil næppe anbefale hende plasma??

Jeg har kigget på et Philips LCD - 37PFL5604H http://www.jaman.dk/product.asp?product=697

og Samsung LE37B535
http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=513238

Er der nogen der har erfaringer med ovenstående? Eller kan anbefale et godt 37"?
Af SørenHH
Jo, men hvad er fordelene ved det frem for de andre? Bedre billed?
Af red_martians
Vil anbefale en panasonic TX-L37S10E
IPS-panel, med brede betragtningsvinkler, og det gode billedeelektronik fra panasonic. og til en ret god pris.
Af bimbobo
...Hej, jeg har en Panasonic 37X10Y og det vil jeg ikke bytte for andre TV, plasma eller LCD i den pris klasse.
Mig bekendt er det svært at finde en bedre 37" under 10.000,-

Kan kun "varmt" anbefale.
Mvh
Af palle22
Bimbobo: Han vil vist gerne undgå plasma, pga. den lyse stue.

Jeg lytter lige med her, har selv en lys stue, og er bange for plasma ikke er lysstærk nok. Derudover har der vist også været kritik af Panasonics DVB-C tuner?
Af bimbobo
..jeg vil ikke "overbevise" nogen.
Jeg har en hel side af min stue kun med vinduer.. 7 meter lang :-) og en havedør 3 meter lang på en anden væg.. Intet problem med lys... med mindre vi taler kl. 12.00 i en fuld sommerdag og uden at trække gardiner.

DVB C tuner bruger jeg, da jeg ikke har Yousee Box.
Jeg har en CAM modul MPEG4 og Yousee smartcard.
Billeder, TV guide og alt det jeg kan tænke om fungerer som et Swiss ur..

Men.. jeg bidrager kun med mine erfaringer..
Mvh
Af palle22
Ok Bimbobo. Og du synes DVB-C tuneren fungerer fint, og giver et godt billede?
Af SørenHH
Jeg tror jeg hopper på plasma vognen med Panasonic 37X10Y. Jeg var nede i Sony centret i går og var ikke imponeret af deres KDL37V5500. kdl37w5500 så bedre ud, men den forlangte de også 7.000 for.
Af bimbobo
..det kunne være rart at høre hvad det er galt med DVB C tuner... i Pana X10Y..
Jeg kan kun sige, hvad jeg selv oplever, men udelukker ikke andre ting.
Er der nogle problemer, er jeg ikke stødt på dem..
Mvh
Af palle22
Jeg læste i en anden tråd, at billedet er mere kornet med den indbyggede DVB-C tuner, end med eksempelvis en ekstern Yousee box. Kan desværre ikke huske hvor...
Af bimbobo
ok..
1) ...jeg taler med direkte erfaring, da jeg har TVet i stuen.
Hvis jeg skulle forholde mig til hvad jeg hører, havde jeg aldrig købt noget som helst, da mange vurderinger er subjektive, og måske hørt fra endnu en side. osv.
Min vurdering er "også" subjektiv.. :-) men TV er her nu...

2) Jeg kan ikke sammenligne med Yousee box, fordi heldigvis har jeg det ikke. Så jeg kan kun sige, at et TV for under 5000,- næppe kan give en bedre kvalitet end X10Y modellen.

Jeg har set det på analog, digital og de få HD kanaler jeg har, og det er ikke "kornet", efter "min"mening.
Da jeg fik mit TV kort var alle Yousee kanaler "tilgængelige" og ingen af dem var "dårlig"..
Hvis jeg var dig, vil jeg besøge en Pana shop og se det live.

Mvh