Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg skal have en ny skærm, der primært skal bruges til at se sport. Prisen må meget gerne holde sig under 5000 kr.

Størrelsen skal max. være 32", da stuen ikke er stor nok til mere.

Jeg har flere gange se fodbold hos venner, hvor skærmen er uskarp og sløret. Derfor søger jeg råd til, hvad jeg skal se efter, når jeg skal have en fladskærm, der egner sig til sport.

Mit bud er en hurtig respondstid, men er der andet jeg skal holde øje med?

og er der nogle foreslag til fladskærme, der kunne have min interesse.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Sony 32W5500 kunne være et godt bud. Den vil for det første give dig alle de nødvendige digitale tunere, der vil sikre, at billedet i det mindste er skarpt når det modtages, og samtidigt har det Sonys 100 Hz system, som kan afhjælpe slør. Prisen skulle kunne findes lige omkring 5000 kr.
Af LunD^
Men hvor stor er din stue? Jeg har 2,5m til mit fjernsyn og jeg synes ikke mit 42" er for stort. Man vænner sig hurtigt til det, men til netop sport er et stort fjernsyn lækkert.

Et som mit kører perfekt til sport, det kan også fås i 37" og der er alle tunere du skal bruge indbygget. Kan godt findes til 5000.

Det eneste du skal undgå er analog TV, der vil altid se lidt sløret ud på så "stor" en skærm.
Af xcardman
sidder 3 meter fra et 50 tommer og det gør de fleste.
32 tommer var den gang man havde et crt tv i sin stue.
et pan 37x10 og et digital signal, så er du kørende. Så kan man også se bolden :D
Af witzke
Jeg er ikke helt vild med at skulle have en kæmpe kasse stående for at jeg kan se bold et par gange om ugen.

Derfor søger jeg som sagt helst 26" og til nød 32".

Men det absolut vigtigste er at billedekvaliteten er i top. Som sagt vil jeg have et klart billede, når jeg ser bold.

Så i stedet for at prøve at forklare mig at jeg skal have et større tv, så hellere kom med anbefalinger til, hvilket minimumsspecifikationer jeg skal kigge efter eller en fladskærm, der kan opfylde mine behov.
Af LunD^
Du skal købe et 42" !!

:)

Hvis du absolut!! :) vil have 32", så tror jeg også W5500 fra Sony er et godt bud, men det er kun udfra de meldinger jeg har læst herinde.
Af BrianH
witzke skrev:Jeg er ikke helt vild med at skulle have en kæmpe kasse stående for at jeg kan se bold et par gange om ugen.

Men det absolut vigtigste er at billedekvaliteten er i top. Som sagt vil jeg have et klart billede, når jeg ser bold.

Så i stedet for at prøve at forklare mig at jeg skal have et større tv, så hellere kom med anbefalinger til, hvilket minimumsspecifikationer jeg skal kigge efter eller en fladskærm, der kan opfylde mine behov.
Du kan ikke få noget godt i 26". Der er ikke efterspørgsel på de små skærme, så de bliver ikke udvilket med sidste nye teknologi og prisen er ligeså høj som tilsvarende 32"...

Køb det her. Det er det bedste jeg har set til under 5000,- http://www.cinemagic.dk/shop/philips-32 ... 5415p.html

Eller et nummer bedre til 5300,- http://www.cinemagic.dk/shop/philips-32 ... 5417p.html
Af witzke
Som jeg kan læse mig frem til, så må Phillips lave de 32"s fladskærme med den hurtigste responstid og 100 mhz, hvilket er ideelt til sport på tv og actionfilm.

Tak for hjælpen!
Af BrianH
BrianH skrev:
witzke skrev:Jeg er ikke helt vild med at skulle have en kæmpe kasse stående for at jeg kan se bold et par gange om ugen.

Du kan ikke få noget godt i 26". Der er ikke efterspørgsel på de små skærme, så de bliver ikke udvilket med sidste nye teknologi og prisen er ligeså høj som tilsvarende 32"...

Køb det her. Det er det bedste jeg har set til under 5000,- http://www.cinemagic.dk/shop/philips-32 ... 5415p.html

Eller et nummer bedre til 5300,- http://www.cinemagic.dk/shop/philips-32 ... 5417p.html

Af de 2 jeg foreslog, så tag det billigste. De to tv er identiske på det billede- og lydmæssige. Det er kun noget multimedie og netværks-ting der er forskellige
Af lennon
Hvis billedkvalitet og fodbod virkeligt betyder noget. Så bid i æblet og gå op i 37", hvor du kan få et Panasonic, som ganske tørrer gulv med samtlige LCD i prisklassen .
Af BrianH
lennon skrev:Hvis billedkvalitet og fodbod virkeligt betyder noget. Så bid i æblet og gå op i 37", hvor du kan få et Panasonic, som ganske tørrer gulv med samtlige LCD i prisklassen .

Hvorfor spilder du din (og andres) tid på at foreslå noget han tydeligvis har sagt han ikke vil have??
Af xcardman
Problemet er ingen ved hvad du forventer af billedekvalitet.

du kan ikke få samme kvalitet som på en crt tv i 28-32 tommer.
lcd i 32 har en noget dårligere kvalitet, når vi ikke snakker HD.
en 37x10 ligner mere et crt billede og derfor bliver det anbefalet.
netop til sport er det rigtig godt.

så hvis du forventer super kvaltet i forhold til et crt tv, så findes det ikke.
i 32 tommer eller under.

måske en oled skærm fra sony i 11 tommer og hedder oled til 30.000 kr
Af lennon
BrianH skrev:
lennon skrev:Hvis billedkvalitet og fodbod virkeligt betyder noget. Så bid i æblet og gå op i 37", hvor du kan få et Panasonic, som ganske tørrer gulv med samtlige LCD i prisklassen .

Hvorfor spilder du din (og andres) tid på at foreslå noget han tydeligvis har sagt han ikke vil have??
Fordi at jeg mener det er det klart bedste råd i tråden. O_O
Vægter størrelsen helt ubetinget mere end billedkvalitet overall, (- og på fodbold i særdeleshed) så er 37" selvfølgelig ingen løsning. Erfaringen siger dog at langt størstedelen af førstegangskøbere(?) af fladskærme senere erkender at de har købt for småt.
I alle dicipliner mht billede vil denne slå samtlige 32" i prisklassen :
http://www.dustinhome.dk/pd_5010267374.aspx