Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af GrummeKrumme
#JENC

Har du set nogen test med LE-xx755, der bekræfter, at det har samme gode egenskaber som UE-8000 serien?

#Rasmus

Vil også gerne vide, om man kan sortere de digitale kanaler.
Og hvor hurtig er kanalskift, i forhold til f.eks. Sony Z5500 og Pana V10?
Af ockley
JENC skrev: SQ01 er dels et af Samsungs egen-producerede paneler (de køber paneler til nogle af de "billigere" serier), og skulle dels være af bedre/bedste kvalitet. Og går man i de højeste modeller (UExx80xx og LExxB75x) skulle man være ret sikker på at få et SQ01.
Jeg lod mig fortælle at det var en del af det at købe en XXE udgave (nordisk model). Den giver også en 2 års prestige garanti. Hvis du har problemer med fjernsynet kommer de hjem til dig næste dag, hvis du har ringet inden 12 (skriver de i hvertfald) :-)

Hvis det holder er det egentlig ret god stil, og en uvurderlig service for mindre teknisk anlagte købere.
Brugeravatar
Af Johnjohn
BrianH skrev:Er der sket noget med hensyn til at sortere de digitale kanaler? Det er det eneste der gør jeg ville fravælge samsung
det ville jeg også godt høre om
:s
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
yakken skrev:Kan TV'et KUN betjenes vha. RF? Eller kan man stadig benytte IR, så universalfjernbetjeninger også kan bruges?
Infrarød kan også benyttes. Jeg benyttede blandt andet fjernbetjeningen fra en gammel Samsung M71 model.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
jbartens skrev:Dejligt med sådan en god anmeldelse. Det ser rigtigt godt ud.

Ang sløret... Er det 200 Mhz teknologien der gør det. Panelet er vel ikke ændret som sådan? Kan man måske forstille sig at B7000 serien er kommet dette problem til livs med nyere (dog ens) paneler?
Jeg har de samme tanker. Der var på et tidspunkt tale om, at der skulle opdateres noget i B7000, men jeg ved ikke hvad det konkret blev til.

Det er ikke selve 200 Hz teknologien der gør det, for sløret er også reduceret uden 200 Hz. Omvendt er standardindstillingerne på B8000 anderldes end på B7000 (jeg målte forskellige resultatet på standardprofilen), så der er måske ændret lidt i software eller servicemenuen i forhold til B7000.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
BrianH skrev:Er der sket noget med hensyn til at sortere de digitale kanaler? Det er det eneste der gør jeg ville fravælge samsung
Jeg har ikke selv mulighed for at forsøge med kabel-tv, da jeg kun har antenne og parabol herhjemme, men menuerne er ligesom på B7000.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
JENC skrev:Rasmus,

du skal lige fortælle os hvilken paneltype der var på det testede fjernsyn. Der sidder en lille sticker bagpå, i venstre side (set bagfra), hvor det nederste af 3 tal er paneltype, f.eks. SQ01. Thanx.
Det er SQ01 revisionen.

Det vil også være rigtig rart om du simpelthen vil skrive det direkte i testresultaterne fremover.
JENC skrev:Har du tilfældigvis haft øjesyn på en LE46B755, der skulle være samme fjernsyn i alm. LCD-teknik (ikke edge-led), og se om ikke billedkvaliteten er den samme?
Det skulle den være, så det slanke design er forskellen. .
Ja jeg har set B755 en del gange og de minder billedmæssigt en del om hinanden. Man kan godt sige, at designet er den primære forskel, men LED har naturligvis også nogle andre påvirkninger, som f.eks. elforbruget.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
GrummeKrumme skrev:#JENC

Har du set nogen test med LE-xx755, der bekræfter, at det har samme gode egenskaber som UE-8000 serien?

#Rasmus

Vil også gerne vide, om man kan sortere de digitale kanaler.
Og hvor hurtig er kanalskift, i forhold til f.eks. Sony Z5500 og Pana V10?
Der er en test her: http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 526151.htm

Kanalskift er ligesom på mange andre Samsung. Ikke verdens hurtigste, men middel.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
GrummeKrumme skrev:Det var da en skam, at skærmen klarede sig så godt.
Nu er valget af nyt tv blevet endnu sværere :p
Samsung 8000, Sony Z5500, LG SL8000 or Pana V10 :s
SL8000 anmelder vi også. Og SL9000 ;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
ockley skrev:
JENC skrev: SQ01 er dels et af Samsungs egen-producerede paneler (de køber paneler til nogle af de "billigere" serier), og skulle dels være af bedre/bedste kvalitet. Og går man i de højeste modeller (UExx80xx og LExxB75x) skulle man være ret sikker på at få et SQ01.
Jeg lod mig fortælle at det var en del af det at købe en XXE udgave (nordisk model). Den giver også en 2 års prestige garanti. Hvis du har problemer med fjernsynet kommer de hjem til dig næste dag, hvis du har ringet inden 12 (skriver de i hvertfald) :-)

Hvis det holder er det egentlig ret god stil, og en uvurderlig service for mindre teknisk anlagte købere.
Yes prestige service er hurtigt ude. De har også rykket ud i forbindelse med den summen / brummen der var på nogle B850 eksemplarer. Det er god service.
Af Figr
Jeg kan oplyse at man heller ikke kan sortere de digitale kanaler på denne udgave - har selv UE46B8050. Et lille irritationsmoment, men hold da op hvor billedet står flot når signalet er digitalt.
Af xcardman
kasperand skrev:Hvor placere skærmen sig mht. X10, G10, B850, V10 og til sidst pioneer??
du kan ikke direkte sammenligne denne med v10 og pioneer.

de viser et mere korrekt billede og især pioneer overholder mange flere billedestandarder. Så hvis man vægter det højt, så skal man købe en pioneer og ikke et lcd.

alså viser hvad en filmproducent har lavet, frem for hvad en tv producent synes er god billedekvalitet.
Af jbartens
Meget fornemt Rasmus.

Men ud over slør reductionen.... og til dels 200 Mhz... Er der så nogle forskelle på de 2 tv? (B7000-B8000) Målingerne ser for mig ud til at være ens. Er det også din oplevelse af de 2?

Jeg ser det som 200 Mhz er den eneste forskel... Der er for mange der ikke nævner noget om slør på B7000 til at det kan være en "fast" fejl.
Så med det i mente så er de 2 tv vel ens?
Af xcardman
det er vel også samme panel, så målinger burde ikke være så meget anderledes.
det er nok ændret lidt på billedekredsløbende og derfor lidt mindre slør.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11