Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har et Panasonic 42G10. Fjernbetjeningen har ind i mellem svært ved at tænde det. Knappen skal holdes nede et par sekunder før TV'et tænder og nogen gange tænder det først anden gang jeg prøver. Der er ikke noget galt med fjernbetjening. TV’et viser at det modtager koderne. Og jeg har samme problem med min Logitech Harmony universal fjernbetjening

Det et specielt irriterende når jeg vil benytte min Logitech Harmony universal fjernbetjening. Når jeg vælge en aktivitet, fx se DVD så tændes TV’et ikke altid. Så må jeg tænde og slukke tv’et ”manuelt” og prøve igen.

Er der nogen der har tilsvarende problemer?

Ses Søren
Af Thor-thor
Er det ikke standard at man skal holde kanaltasten inde et øjeblik før skærmen tænder.
Det skal man ihvertfald på min X10 (mener også jeg har læst andre der nævnte at man skulle holde tasten nede)
Af Th@mas
Thor-thor skrev:Er det ikke standard at man skal holde kanaltasten inde et øjeblik før skærmen tænder.
Det skal man ihvertfald på min X10 (mener også jeg har læst andre der nævnte at man skulle holde tasten nede)
Min S10 skal også holdes nede et øjeblik inden det tænder.

mvh
Thomas
Af Boost
Mit G10 gør det samme, og mit PV500E jeg havde før gjorde det samme, så det tror jeg nu er helt normalt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er helt normalt. Det har været vendt før, hvor netop brugen af multifjernbetjeninger kunne blive problematiske fordi signalet skal sendes i længere tid.
Af cecil
Hej Alle

Jeg kunne ikke finde nogen tråde om problemet. Men I have fortalt at min Panasonic opførte sig som alle andre Panasonic TV så jeg ringede til Logitech Support. De kendte problemet og løsningen.

Der er tre forskellige koder du kan bruge.

1) Den der ligger i Logitechs database. Den virker ikke.
2) Så kan man lære koden fra den orginale fjernbetjning. Den virker heller ikke.
3) Man man læse koden for fjernbetjningen og gemme den ubehandlet. Den kode virker.

I praksis vælger men det punkt hvor man læser koder fra den orginale fjernbetjning. Men i stedet for at læse koden tryker man på knappen i bunden og vælger at læse og gemme koderne ubehandlet.

Ses søren