Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Klaus GO
Er af min arbejdsgiver blevet bedt om selv at finde en internetudbyder. Da min arbejdsgivers eneste krav er at jeg finder den selv, ja så er mit eneste krav at det skal være den bedste. Kan nogen give et bud på hvem der tilbyder den absolut bedste/hurtigste forbindelse.
Jeg bor i København K.
På forhånd tak!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg benytter Perspektivbredbaand, som kan levere 50 Mbit/s. Jeg har deres 20/2 forbindelse, som kører 16/1.4 for tiden. Deres kundeservice er dog MEGET svær at komme igennem til.
Af jbartens
Fullrate har jeg kun haft gode oplevelser med. De ringer tilbage når de siger det. Holder generalt hvad de lover. Plus de giver en et dejligt overblik over ens produkter rengninger osv osv.
Af Turbo

CD er de eneste der pt. levere hvad man betaler for - jeg har 20/1 og får http://www.ncndk.com/images/CD_internet ... d_20_1.JPG

Hos alle andre udbydere (TDC, Fullrate, Cybercity osv. osv.) betaler kunderne for det udbyderne kalder "overheader" - det er prodokol konvertering, tab i ledninger osv. i udbydernes systemer, det er efter min mening direkte tyveri, plat og svindel.

Overheader tabet er typisk 10-15%.

For at forbindelsen er en god forbindelse, handler om hvem ens internet udbyder har peerings aftaler med.

Stofa (ejes af Telia) er en typisk dårlig internet udbyder - det sker meget tit når man skal have fat i en Dansk HP eller for den sags skyld en Dansk game-server, så bliver man routed til Sverige videre til Tyskland for så at komme tilbage til Danmark - hvilket giver ekstrem mange hop og derved en høj ping (lang svar tid).

Af Klaus GO
prisen er ikke et parameter, da jeg ikke selv skal betale. Jeg skal bare have den forbindelse med absolut mest "knald" på!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
København K burde være tæt nok på centralen, til at Perspektiv kan levere 50 Mbit/s.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Med mindre det er en MEGET gavmild arbejdsgiver, så betaler han nok ikke for oprettelsen af noget som helst. Min kones arbejde betaler også vores internet, men kun det månedlige abonnement. Af samme grund har vi måttet købe IP-telefoni hos en anden udbyder, da vi ikke kan få skilt internetregningen i to.
Af Klaus GO
Har ikke mulighed for DONG fibernet hvor jeg bor, og desværre ikke at arbejdsgiver vil bekoste en eksklusiv fiber til mig :D

Perspektiv bredbånd lyder ikke helt dårligt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vær OBS på det med telefonen. Du får IP-telefoni gratis med, og ligeledes med IP TV, men førstnævnte kan de ikke udskrive på en separat regning, så hvis ikke din arbejdsgiver vil betale for telefonen, så kan du ikke rigtigt bruge den del til noget. Ikke at det har den store betydning, for du får jo stadig internettet, men hvis du regnede med, at ville bruge IP-telefoni-delen, så skal du altså muligvis ud og finde et ekstra taletidsabonnement hos en anden udbyder.
Af Ney
Turbo skrev: 
Stofa (ejes af Telia) er en typisk dårlig internet udbyder - det sker meget tit når man skal have fat i en Dansk HP eller for den sags skyld en Dansk game-server, så bliver man routed til Sverige videre til Tyskland for så at komme tilbage til Danmark - hvilket giver ekstrem mange hop og derved en høj ping (lang svar tid).

Er måske meget afhængig af hvor man bor i landet. Her i Århus trækker jeg fint 20/1 (oftest i brug 25/0.8) på min stofa linie og der er sjældent problemer med lange svartider. Nu spiller jeg ikke så meget online mere, så har ikke styr på mine ping tider, men dit udsagn virker meget generaliserende.
Af Turbo
Ney skrev:Er måske meget afhængig af hvor man bor i landet. Her i Århus trækker jeg fint 20/1 (oftest i brug 25/0.8 ) på min stofa linie og der er sjældent problemer med lange svartider. Nu spiller jeg ikke så meget online mere, så har ikke styr på mine ping tider, men dit udsagn virker meget generaliserende.

Om du bor på Sjælland, Fyn eller Gylland spiller ingen rolle - prøv efter aftens mad tid (ved 19-20 tiden hvor der er rigtig godt gang i nettet) at åbne et DOS eller CMD vindue og skriv "tracert www.dix.dk" (uden anførelses tegn) fra en Stofa forbindelse, så vil du måbe.

PS:
Vi har haft flere i vores spille klan som har haft Stofa internet, men måtte skifte til en anden udbyder fordi deres ping på div. Danske game-servere var over 200 pga. de blev routed som beskrevet.
Hvis du ikke spiller mere, men kun skriver mails og browser på internettet opdager du aldrig om din ping er 10 eller 200 (ping 10 = 1/100 sek. svar tid - ping 200 = 2/10 sek. svar tid).

Af kristianl
Jeps, af samme årsag hoster vi en del game-servere hvor jeg arbejder.
Vi har bevidst arbejde på at lave et netværk med så lav latency som muligt... (arbejder hos jay.net) ;)

For den almindelige surfer/mail type betyder det ikke det store men hvis man spiller en del online på xbox/ps3/pc har det en del at sige.