Log ind med sociale netværk
11 okt 2009, 22:13
Mange af VM-kampene i 2010 bliver sendt på DR HD i 720p. Så dér kan man få set lidt fodbold! 
11 okt 2009, 22:19
korben skrev:Du er i Danmark. Der bliver næsten ikke lavet noget HD tv endnu. Og jeg er 99% sikker på at Denne kamp ikke blev lavet i HD da den nok er blevet lavet af TV2 egen OB vogn som ikke er HD. ( bare et gæt)Alle profesionelle tv-kameraer (fik jeg at vide i en Ekspertbutik) er hd, så det er ikke under optagelserne det bliver afgjort om noget skal være hd eller ej
12 okt 2009, 08:13
BrianH skrev:Ja dem der bliver solgt idag men ikke alle biler har de nye kamera. Og TV2's OB3 er IKKE HD jeg ved hvad jeg taler om.. Der er nogle få OB vogne i DK som kan lave HD men der er altså stadig mange SD biler som bliver brugt..korben skrev:Du er i Danmark. Der bliver næsten ikke lavet noget HD tv endnu. Og jeg er 99% sikker på at Denne kamp ikke blev lavet i HD da den nok er blevet lavet af TV2 egen OB vogn som ikke er HD. ( bare et gæt)Alle profesionelle tv-kameraer (fik jeg at vide i en Ekspertbutik) er hd, så det er ikke under optagelserne det bliver afgjort om noget skal være hd eller ej
12 okt 2009, 09:41
Hvis en fodboldkamp ikke bliver optaget i HD, så kan det da aldrig blive rigtig god HD. Men de fleste udsendelser i dag bliver optaget i HD
men det er rigtig nok en god optagelse på 35mm kan blive til god HD.
det kræver bare en behandling.
Så ja VM 2010 bliver sikkert sendt direkte i HD, så det bliver godt.
men det er rigtig nok en god optagelse på 35mm kan blive til god HD.
det kræver bare en behandling.
Så ja VM 2010 bliver sikkert sendt direkte i HD, så det bliver godt.
12 okt 2009, 10:06
Hvem snakker om VM 2010? Det handler om det kamera, der skød kampen i lørdags, og hvis det ikke er skudt i HD, så bliver det altså aldrig til HD. Filmruller kan du rode med efterfølgende, men det her er live-transmissioner. Hvis du først har sendt et 576p tilbage til stationen, så tryller du det altså ikke om til HD på nogen måde.
12 okt 2009, 11:21
Ja, den er jeg med på, men det har jo ikke noget med kampen i lørdags at gøre? Trådstarter ville gerne have set landskampen i HD, og efterspurgte info herom. Det er selvfølgelig fint, at VM 2010 sendes i HD, men det hjælper jo ikke noget her og nu...
12 okt 2009, 11:41
Nej den kamp kommer aldrig i HD, det er helt rigtig
Men stod super flot på mit pioneer med dvb-t signal, så dem som påstår deres crt tv er bedre til bold. Ja dem kan jeg kun grine af.
Alle snakker om HD. men vist bare SD bliver sendt med en god bitrate
så er der alså ikke en større forskel.
blu-ray er HD med op til 40 mbits . men DR HD sender vil vel højst sende i 10 mbit. Så jeg vil kalde det forbedret SD.
Men det kan jeg måle til 1 november
Men stod super flot på mit pioneer med dvb-t signal, så dem som påstår deres crt tv er bedre til bold. Ja dem kan jeg kun grine af.
Alle snakker om HD. men vist bare SD bliver sendt med en god bitrate
så er der alså ikke en større forskel.
blu-ray er HD med op til 40 mbits . men DR HD sender vil vel højst sende i 10 mbit. Så jeg vil kalde det forbedret SD.
Men det kan jeg måle til 1 november
12 okt 2009, 12:26
Den her diskussion kører vist mere og mere ud af et sidespor.
Jo, der er ret synlig forskel på SD og HD - også selvom SD sendes i god kvalitet. Der findes andet end 1080p-opløsning. Går du ned i 1080i, så har du teoretisk set halveret den nødvendige båndbredde (en BluRay kører ikke 40 Mbit/s særlig ofte! Typisk vil du se data sendt med 20 Mbit/s), og springet fra 1080p til 720p kræver ligeledes ca. den halve båndbredde. Det passer jo fint med 10 Mbit/s. Hvis du ikke kan se forskel på et godt 576p-signal (ala DRs nyhedsudsendlser) og en HD-udsendelse (ala Canal+'s film), så er der noget galt.
Det her var jo heller ikke en diskussion om, hvad der sker i fremtiden, men hvad der rent faktisk blev sendt i lørdags...
Jo, der er ret synlig forskel på SD og HD - også selvom SD sendes i god kvalitet. Der findes andet end 1080p-opløsning. Går du ned i 1080i, så har du teoretisk set halveret den nødvendige båndbredde (en BluRay kører ikke 40 Mbit/s særlig ofte! Typisk vil du se data sendt med 20 Mbit/s), og springet fra 1080p til 720p kræver ligeledes ca. den halve båndbredde. Det passer jo fint med 10 Mbit/s. Hvis du ikke kan se forskel på et godt 576p-signal (ala DRs nyhedsudsendlser) og en HD-udsendelse (ala Canal+'s film), så er der noget galt.
Det her var jo heller ikke en diskussion om, hvad der sker i fremtiden, men hvad der rent faktisk blev sendt i lørdags...
12 okt 2009, 15:44
Men du har ret.
yakken skrev:Det her var jo heller ikke en diskussion om, hvad der sker i fremtiden, men hvad der rent faktisk blev sendt i lørdags...Off-topic: Resultatet af SD-kampen i lørdags, gør dog diskussionen om HD i fremtidens kampe mere vigtig :-)
Men du har ret.
12 okt 2009, 16:38
Ja mit svar var kun et svar om den kamp i lørdags.
Og man skal jo også huske på at et HD kamera ikke er nok. Næsten alt andet udstyr i OB vognen skal også byttes ud. Video mix'er,monitors,EVS osv. det koster rigtig mange penge at bygge en OB vogn om fra SD til HD.
Og man skal jo også huske på at et HD kamera ikke er nok. Næsten alt andet udstyr i OB vognen skal også byttes ud. Video mix'er,monitors,EVS osv. det koster rigtig mange penge at bygge en OB vogn om fra SD til HD.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto