Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sopper
Hej

Er der nogen der kan anbefale en digital DVB-T-modtager med optagefunktion?

Jeg har kigget lidt på produkterne fra Sagem DTR 94500-serien men nogle skriver at den støjer lidt rigeligt og at den har et lige lovlig højt strømforbrug.
Af Benny From
Sopper skrev:Hej

Er der nogen der kan anbefale en digital DVB-T-modtager med optagefunktion?

Jeg har kigget lidt på produkterne fra Sagem DTR 94500-serien men nogle skriver at den støjer lidt rigeligt og at den har et lige lovlig højt strømforbrug.
Triax har sendt en modtager på markedet, med modelnavnet 409 - derudover kommer Dilog med en her i løbet af okt måned, model 655

jeg er ikke selv i tvivl om, at der i løbet af meget kort tid kommer andre fabrikater på banen
Af Sopper
Jeg har læst omtalerne af Triax 409 og Dilog 655, men de optager begge to på eksterne harddiske, og det ved jeg ikke rigtig om jeg synes er fedt. Fordelen er selvfølgelig at man selv kan bestemme størrelsen på HDD og at man kan gemme den støjende HDD lidt af vejen. Ulempen er så bl.a. at man har flere dele som fylder.

Er der nogen der har erfaringer med at optage direkte til en NAS, så man kunne gemme udstyret endnu længere væk? Og findes der ikke andre digitale modtagere end Sagem som har indbygget harddisk?
Af Benny From
Det bliver nok mere almindeligt, med de eksterne harddiske - har læst på et andet site, at årsagen til at fabrikanterne benytter sig af eksterne diske, skulle være den, at modtagere med indbygget optagemulighed belægges med afgifter

Støjen fra en ekstern disk tror jeg ikke på du vil kunne høre - men en ekstern disk vil selvfølgelig bidrage med endnu flere unødvendige kabler, omformere osv

min aftenbøn burde indledes med ordene:

Kære skaber af elektronik, fri os fra det sande kabelhelvede, der findes idag, hellere i dag end i morgen
Af alka
Jeg har lige købt en Sagem DTR 94500 med 160 GB HDD. Vi har en Philips DVD/HDD optager, men er træt af alle de bokse og fjernbetjeninger, så derfor købte vi Sagem'en.

Vores "larmer" ikke ret meget. Vi kan lige høre når den starter op, men få sek. efter hører vi faktisk ikke rigtigt noget - så er der jo også kommet lyd på.

Den er særdeles let at betjene, dog har jeg endnu ikke fundet ud af, hvordan man optaget ét program mens jeg ser et andet. På lige det punkt, er manuelen ikke uddybende nok, så hvis nogen har løsningen, så hører jeg den gerne.