Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle.

Det er fordi min ven, køber altid kvalitets ting (B&O osv.)..

Så engang købte han et virkelig lækkert TV fra sony til 100.000 kr.. Det er 52" eller 60" kan ikke lige huske.. Men det er et billedrørs TV, men stadig ikke særlig tykt endda bagud til.. Ret stilet og flot TV.

Dette er dog ikke HD ready, og går ikke ud fra der er nogle tunere i.. Men han vil sælge det for 1500-2000 kr... fordi han har købt nyt til sit soveværelse..

Kan jeg bruge dette TV til noget?, eller skal det være HD ready osv.. for at kunne bruge det i fremtiden..

Søger et hurtigt svar.

Mvh,
Thomas
Hjarsen skrev:Hej alle.

Det er fordi min ven, køber altid kvalitets ting (B&O osv.)..

Så engang købte han et virkelig lækkert TV fra sony til 100.000 kr.. Det er 52" eller 60" kan ikke lige huske.. Men det er et billedrørs TV, men stadig ikke særlig tykt endda bagud til.. Ret stilet og flot TV.

Dette er dog ikke HD ready, og går ikke ud fra der er nogle tunere i.. Men han vil sælge det for 1500-2000 kr... fordi han har købt nyt til sit soveværelse..

Kan jeg bruge dette TV til noget?, eller skal det være HD ready osv.. for at kunne bruge det i fremtiden..

Søger et hurtigt svar.

Mvh,
Thomas
Glem det !Den oprindelige pris er komplet uinteressant. Inden du har fået implementeret tuner osv er det måske oppe i en brugtpris, hvor du kan købe fuldt opdaterede produkter til næsten samme pris .
Af Hjarsen
Ja okay tak for svaret min ven.. :)
Af realicebear
Billederør.... er du sikker på det ikke er et bagprojektions tv?
Af Hjarsen
Hvad skal det betyde???..

Det er sådan et stort TV, som er lidt tykkere end normalt plasma/LCD men stadig ikke ligeså tykt som normalt kasse billedrørs TV...

Og så sådan en helt flad stor skærm... Det ser ret stilet ud faktisk, bare lidt stort sådan.. (:

Nok ikke et man kan hænge på en væg..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er helt sikkert et bagprojektions-TV. Jeg har ikke set CRT TV i sådan en størrelse. Bagprojektion ligner CRT på det ydre, men er i princippet en projektor pakket ind i en kasse. Den fungerer på samme måde som en projektor, hvor forsiden af skærmen er lærredet, som projektoren skyder op på bagfra. Heraf navnet bag-projektion. Disse TV har nogle ret kontante ulemper, idet pæren i TVet har en begrænset levetid - en ny kan sagtens beløbe sig i 2000 kr.
Af Hjarsen
Okay, hehe så skal stadig ikke købe det??.. :)
Af lennon
Hjarsen skrev:Okay, hehe så skal stadig ikke købe det??.. :)
Så skal du SLET ikke købe det . Personligt synes jeg at bagprojektion var en umådeligt kikset genvej til en større skærm end de 36", som billedrør stoppede ved.