Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Egern
Alright :)

Det er heller ikke fordi lyset står ikke ind på skærmen eller noget. Så plasma er ikke udelukket pga. lyset ihvertfald.

Så vil jeg stadig overveje den skærm :) - ligenu tror jeg det står ml. LG 50PS8000, LG 42SL8000 eller Panasonic TX-P42G10.

Det sidste er klart det billigste, men nu har jeg lige haft et LG tv og har derfor allerede brugt mange timer på at udnytte den USB funktion, så alle mine film og serier bare lå på en ekstern HD (konverteret til det rette video-/audioformat), som var tilsluttet fjernsynet. Så kunne jeg bare vælge og vrage mens computeren kunne bruges til noget andet end media center... Suk tror slet ikke jeg kan leve uden nu :(
Af TYBO
Egern....lad være med at købe en 42"...du kommer til at fortryde det.
Af penixo
undskyld mig!

men jeg troede et eller andet sted at jeg ville få mere hjælp her inde end nede i butikken... jeg tog lidt fejl... hør her guys..

i siger at jeg skal ta og købe mig 50" fint fint... har i tænkt jer at jeg måske ikke sidder ret langt væk fra skærmen... og så vil jeg lige tilføje, jeg har 10000 max... er det så ikke dumt at købe et 50" istedet for at købe et 42 som er mere lækkert i billed kvali ?
nå men **** det.. jeg har vært inde og kigge på panasonic g10 modellen.
jeg føler jeg mangler en hvis skarphed.. ikke meget ditajle på skærmen iforhold til samsung og phillips og sony.. nu spørger jeg bedeligt om hjælp igen..

jeg har tænkt mig at købe phillips 42" 7404 modellen uden ambilight "det får jeg ikke brugt " jeg kan læse mig frem til det phillips skulle være rigtig super...
men så har jeg også kigget lidt på sony. synes bare sony gør for meget ud af lyd og media. og inden af tingene skal jeg bruge.. kun en skærm der viser super billed i film OG IKKE FLIMRE når billederne bevæger sig hurtigt... det gør phillips ikke:)
nej skal ikke købe brugt.
Af Jesper Juul
Hvad pokker skal du så bruge dette forum til, du har jo allerede besluttet dig for at købe Philipsen, og så gør du da bare det?
Af Kickstart
undskyld mig!

men jeg troede et eller andet sted at jeg ville få mere hjælp her inde end nede i butikken... jeg tog lidt fejl... hør her guys..

i siger at jeg skal ta og købe mig 50" fint fint... har i tænkt jer at jeg måske ikke sidder ret langt væk fra skærmen... og så vil jeg lige tilføje, jeg har 10000 max... er det så ikke dumt at købe et 50" istedet for at købe et 42 som er mere lækkert i billed kvali ?
nå men **** det.. jeg har vært inde og kigge på panasonic g10 modellen.
jeg føler jeg mangler en hvis skarphed.. ikke meget ditajle på skærmen iforhold til samsung og phillips og sony.. nu spørger jeg bedeligt om hjælp igen..

jeg har tænkt mig at købe phillips 42" 7404 modellen uden ambilight "det får jeg ikke brugt " jeg kan læse mig frem til det phillips skulle være rigtig super...
men så har jeg også kigget lidt på sony. synes bare sony gør for meget ud af lyd og media. og inden af tingene skal jeg bruge.. kun en skærm der viser super billed i film OG IKKE FLIMRE når billederne bevæger sig hurtigt... det gør phillips ikke:)
nej skal ikke købe brugt.

Du fyrer godt nok en masser af på en gang, man bliver jo helt ;;)
Af Egern
TYBO skrev:Egern....lad være med at købe en 42"...du kommer til at fortryde det.
Er det noget specifikt med 42" som der skal bemærkes eller mener du bare at størrelsen 50" er så meget rarere? :)
Af penixo
nej hør her guys:)
jeg ville gerne have et 42".. og tænkte på om det phillips 7404h at købe:) til 6500kr

jeg får svar om 50" og alt muligt... jeg ved da så meget at hvis du skal have 50" i LCD skal du op og gi mere end 10000 før det blir super billed:)... ellers skal man tage plasma.... og jeg sidder kun 2 meter MAX fra væggen.. så det skal ikke være 50"... det er alt for vildt...
det eneste er at jeg har kigget på sony eller samsung eller phillips.. men nogen synes det der phillips er røv dårligt i forhold til de andre... så hvad mener i er best til omkring 6-8 tusind som er 42" som sagt ønsker jeg bare at det er fuldstændig stille billedet når ting bevæger sig... og det gør phillips.. men nogen synes det er et dårigt tv alligevel:S
Af penixo
jeg har også et øje for SONY KDL40W5500

hvordan er det i forhold til det phillips 7404H ?
Af palle22
Det vigtigste er vel hvad du selv synes, og ikke hvad folk herinde synes?? Tag et sted hen og se skærmene, og vælg efter det.
Af lennon
penixo skrev:nej hør her guys:)
jeg ville gerne have et 42".. og tænkte på om det phillips 7404h at købe:) til 6500kr

jeg får svar om 50" og alt muligt... jeg ved da så meget at hvis du skal have 50" i LCD skal du op og gi mere end 10000 før det blir super billed:)... ellers skal man tage plasma.... og jeg sidder kun 2 meter MAX fra væggen.. så det skal ikke være 50"... det er alt for vildt...
det eneste er at jeg har kigget på sony eller samsung eller phillips.. men nogen synes det der phillips er røv dårligt i forhold til de andre... så hvad mener i er best til omkring 6-8 tusind som er 42" som sagt ønsker jeg bare at det er fuldstændig stille billedet når ting bevæger sig... og det gør phillips.. men nogen synes det er et dårigt tv alligevel:S
Du skrev oprindeligt "gåsehud", og ikke noget m 2m afstand. Jeg får sgu gåsehud af at glo på de fleste Philips, - men ikke på den fede måde. Bedste billede til prisen = Panasonic. Bedste LCD til prisen = Sony
Af TYBO
Altså...man skal købe efter hvad man synes selv er bedst.
Vi sidder normalt og ser TV ca. 2 meter fra TVet (50" sønnike ca. 1 meter) Vi skifter helt klar til 60" når de kommer ned i pris da vi synes at TVet er alt for lille når vi sidder 4 meter fra det.
Det skal lige siges at vi også startede med en 42...men den var alt for fesen.

Men hvis du synes at Philipsen lever op til dit krav og det var et fedt TV så er det jo philips du skal have. Philips laver jo noget fedt design som mange falder for. Men for guds skyld ikke køb den i elgiganten når du kan få storebroren til den som er en del federe til 2500 under prisen.
Af BrianH
TYBO skrev: Vi sidder normalt og ser TV ca. 2 meter fra TVet (50" sønnike ca. 1 meter)
Har du overvejet om sønnike har et seriøst synsproblem - eller hvad der er værre?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Unger VIL sidde tæt på TVet. Sådan er det bare.
Af penixo
haha...
alså jeg er skam 22 år:)..
omkring at få storebroren til det phillips i elgigangten... så skal det siges at jeg køber ikke tv online:).. jeg tror bare vælget står mellem phillips 7404H og sony som jeg skrev omkring tidligere