Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ArminE
Hej Alle

Dette er mit første indlæg, jeg har fået siden anbefalet af en god ven. Her kommer et rookie spørgsmål:

Jeg har et samsung UE40B7050 led tv og digital boks fra yousee med canal+ abonnement.

Jeg er rimelig træt af boksen, den er langsom og upraktisk.

Er det muligt at indsætte yousee-kortet på fjernsynet og modtage alle de kodede kanaler derpå? Jeg har hørt at man skal have en special modul som kortet skal indsættes i først. Hvor kan man finde en som passer og hvad koster de?

Jeg håber der er nogle som har lyst til at hjælpe mig

mvh

Armin
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du skal have et såkaldt CA modul, som er en kortlæser. TV'et har ikke en dedikeret kortlæser indbygget (men kun et slot, som CA-modulet skal indsættes i), da disse er specifikke for både TV-udbyder og land, så derfor skal CA-modulet købes specielt til den type kort du bruger. For dit vedkommende skal CA modulet passe til et Yousee-kort, og Yousee sælger selv disse CA moduler. Det koster ca. 500 kr.

Du kan måske finde det billigere på nettet, men pas på at du får den rigtige version.

Du kan se en animation af hvordan CA modulet skal sættes i her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1243630500
Af gfam
Jeg har købt et "Viaccess CA Modul for YouSee" hos www.shg.dk til lidt over 300 kr. og det virker i mit Samsung LE40A866S1 - også HD :)