Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Egern
Hey allesammen!

Jeg bor pt i et område hvor der er en del indbrud og folks fladskærme ryger for et godt ord...
Men indbruddene er generelt nogen som ikke tager mere end 5 minutter ad gangen. Så jeg tænkte på om nogen af jer havde en god ide mht montering af fjernsynet på væggen. Er der ikke nogen muligheder for at låse det fast til vægophænget eller sådan et eller andet?

Om ikke andet så for at give tyvene lidt hovedpine ;)
Af TvHomer
Hvad med en schæfer :)

Med pioneers WM02 vægbeslag kan du skrue skærmens holdere fast til vægbeslaget, det gør det noget mere upraktisk at løbe med den.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis en indbrudstyv først er kommet ind i dit hjem, så kan du være 100% sikker på, at han tager dit TV uanset hvordan du har sat det fast. Om væggen så skal ødelægges (og måske TV'et også), så ryger det ned. Jeg har set meget grelle eksempler på vægge, der er blevet fuldstændigt ødelagte fordi udstyret har været fastmonteret (Beolink eksempelvis). Tyvens hovedpine kan hurtigt blive til din når skaderne skal udbedres!

Du er meget bedre tjent med en sikring af indgangene, så tyven slet ikke kommer ind. Basalt set, så skal du blot sikre dig, at dit hus er sværere at komme ind i end naboens. Hvis det kræver 20 minutter, at komme ind hos dig, og der samtidigt vil være en sirene der kører, imens det tager 2 minutter hos naboen, hvor der kun står en tæppetisser og gør, så kræver det ikke en universitetsgrad (hvilket tyven nok ikke har alligevel), at gætte hvor han slår til.
Af Egern
Så sandt så sandt :)

Men er studerende og bor i boligforeningslejlighed - så der er ikke meget jeg selv kan gøre mht. dør osv. Tænkte bare det skulle være en billig løsning og det med muren er jo så boligforeningens hovedpine ;)

Hvad sker der også for indbrudstyve anyways!? - så suk at man ikke kan få lov til at bruge sine hårdt opsparede penge uden at risikere at lejligheden bliver gennemsøgt og smadret :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Og du kan heller ikke bare starte med en lås, der ikke kan lirkes op med en bankenøgle? Nu ved jeg jo ikke hvordan folk "normalt" oplever indbrud i boligforeningen, men bankenøgler er jo ret lette, at få fingre i... og de danske husstande er ikke så godt rustede i dén kamp.

Jeg mener stadig, at en sikring via vægbeslaget er en skidt løsning. Om TV'et er smadret eller stjålet kommer vel ud på ét?
Af Egern
Ja altså dørene bliver bare sparket ind her :)

Og tjaa altså hvis fjernsynet gik istykker er det selvfølgelig træls men hvis tyvene ikk får noget ud af det så kommer de vel ikke igen?
Af Nick_S
Jeg må give yakken medhold her.

Jeg har også set flere eksempler på folk der insisterede på at låse deres Tv fast på deres vægbeslag. Og i disse tilfælde der bliver væggen, og til tider, TV'et bare ødelagt istedet.

Lose - Lose situation er jeg bange for.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Det bedste er vel egentlig at have en forsikring der dækker.
Af Egern
Jep og den er ordnet selvfølgelig... stadig træls at skulle beslutte sig for enten ikke at have nyt tv eller risikere indbrud :(

Selvom det kun er selvrisiko'en det i sidste ende handler om :/