Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ondrugs
Hej. Jeg har søgt på nettet et stykke tid nu, men har dog ikke fundet en gennemført guide til hvordan jeg får TV'et sat op til DLAN.
Jeg har sat kablet i siden, og den indbyggede Sony del med RSS osv virker også fint.
MEN....
Hvis nogle af jer kan linke eller skrive en guide til hvordan jeg kan forbinde TV'et til min computer og hente billeder og musik fra computeren til TV'et ville det være dejligt her op til weekenden :)

MVH Thomas
Af kristianl
Hej.

Har du delt musik -og billedmappen på din pc? Og slået fil/udskriftdeling til?
Ellers findes der jo ikke noget på netværket som tv'et kan vise.

Skal det være lidt mere fancy så kan du installere PS3 Medieserver på din pc som kan transcode alt muligt så du også kan se film i divx, mkv, mp4 m.m. direkte på dit fjernsyn.

Men start med at dele dine mapper, ellers kan fjernsynet ikke finde noget.
Af Ondrugs
hej. nej det har jeg ikke. det må jeg hellere lige gøre så. tak for tippet med ps3 softwaren :) vender tilbage
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Start med at søg på DLNA i stedet for DLAN. Det sidste giver ikke mening i forhold til det du gerne vil :)

Du skal have en DLNA klient på computeren. Prøv f.eks. Twonky. Det fungerer legende let. TVersity har jeg tidligere brugt, men jeg har oplevet problemer med det i de nyere udgaver.
Af kristianl
Jeg prøvede også Tversity men jeg kunne slet ikke få den til at makke ret. Hverken undertekster, transcoding eller andet duttede.

Men PS3 Mediaserver fungerer rigtigt godt... (selvom man ikke har PS3).
Og så koster det ikke noget.
http://code.google.com/p/ps3mediaserver/downloads/list