Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dyg
Har lige modtaget min nye NEC Multisync 20WGX2, men desværre så var der en pixelsfejl samt en lille vandret sort streg midt på skærmen på en halv cm. derudover var OSD menuen "brændt fast" midt på skærmen - det var meget tydeligt at se på alle andre baggrunde end sort.

Så den ryger retur - jeg er blot interesseret i at vide om skærmen er en allerede returneret model, ellers kan jeg ikke se hvordan sidstnævnte kan ske?

Er der nogen af jer der har denne skærm - som kan se at plasticet omkring panelet "gaber" lidt forneden (altså ikke er helt "tæt" op ad panelet)?
Af SLL
Tjek æsken den kom i, og se om den har været åbnet flere gange. Dog ikke noget sikkert tegn for, om det er en ny skærm du har fået. Ellers tjek hvordan indpakningen ellers ser ud, eftersom du måske kan se tegn på "brugt før" på flamingo ell. andre ting indeholdt i pakken.

Det er ikke helt ualmindeligt, at skærmen sælges flere gange til forskellige kunder som en ny skærm. Selv bryder jeg mig ikke om, at få en skærm som andre har haft sat til og brugt. Men det er jo hvad der kan ske.

Selv fik jeg en LG L2000C produceret i februar, som ikke virkede, kedeligt :((

SLL
Af Anden
Som jeg også skrev til Dyg så har min NEC virket perfekt (ingen fejl) osv. men er da altid surt at man ikke får det man har bestilt i 1. forsøg.

Jeg kan kun sige at jeg er utrolig glad for skærmen og at den ud over at være god til det dagelig brug også klare sig uden problemer i bl.a. Quake 4 og BF2 som jeg spiller en ret meget :)

Held og lykke med det Dyg, håber sgu det går i orden snart...
Af Dyg
Tak tak!

Det er møgirreterende at få en skærm med så mange fejl - især når den koster 4700!

Anyway - jeg får betalt returfragten og får mine penge igen - så må prøve en gang til. Det er bare så bøvlet ::l

Æsken så ikke ud til, at den havde været åbnet...

Anden: Din NEC har ikke det der "gab" mellem panelet og plasticrammen omkring panelet for neden, som jeg har beskrevet?
Brugeravatar
Af Pengzi
Dyg, Min Nec har også en lille "gab" forneden, som du beskrev. Og skærmen har én pixel-fejl. Vi er dog meget glad for den. Min søn spiller en del på den - Obilivion, Fifa06 m.f.
Af CenTrixX
nogen som evt kan poste et billeded af denne fejl ?
Af Dyg
Desværre - har sendt min tilbage...

Overvjer P.t. om det skal være en samme model igen eller om jeg skal vælge 20â€
Brugeravatar
Af nuxx
Min NEC Multisync 20WGX2 har ingen sort streg, men én overlys pixel samt OSD svagt brændt fast midt på skærmen. Købt hos Proshop.dk (dog sendt fra anden part (kunne vel være samme som andre forhandlere bruger))... endvidere er rammen en smule gabende foran på skærmen som du også beskrev, de sendte den til mig d 27.6, sender den retur i morgen.

MEN!

Mit største problem har været at jeg ikke har kunnet få skærmen til at virke via DVI kablet. Har forsøgt at tilslutte den til en Apple Mac mini, den originale model med ATI Radeon 9200 kort med 32MB DDR RAM. Mini'en fungerer med Apples 1680x1050-skærme via DVI så jeg tænkte der måske er mere obskure tekniske detaljer i vejen for at denne kombination skulle fungere?
Apple skrev:Om miniens dvi support:
DVI video output for digital resolutions up to 1920 x 1200 pixels; supports 20-inch Apple Cinema display and 23-inch Apple Cinema HD display; supports coherent digital displays up to 154MHz; supports non-coherent digital displays up to 135MHz
Jeg har via VNC checket at computeren identificerer skærmen korrekt og skifter til 1680x1050 når tilsluttet via DVI, skærmen viser bare sort billede med baglys - dvs den er aktiv, billedet er der bare ikke.

Hjælp hjælp! (:
Af Preben
hej
har også købt denne model - ingen fejl på noget :) det vil dog sige...
når skærm er i standby mode kommer den med en lyd i en meget høj frekvens O-O det er heldigvis ikke noget problem når skærm er i funktion.

Ang spil: mit skærmkort GeForce 6600.
Ved max opløsning kører skærmen ikke godt - 60 Hz er ikke optimalt til FPS som Battelfield m.m. - derimod er det en fremragende skærm hvis man vælger en opløsning hvor man kan bruge 75 Hz - hvilket vil sige Max 1280*1024 -