Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

goddag:).

jeg har vært i elgiganten og se på tv-

jeg faldt over et phillips som de sagde skulle være super godt + det bedste til under 10000?

link :
http://www.elgiganten.dk/product/radio- ... -42-lcd-tv

han sagde der kun var et minus : prisen er for lav.
jeg håber nogle her inde kan sige mig om jeg skal købe det eller vælge noget andet.
jeg skal bruge det mest til blueray film og lidt ps3
Af Nick_S
Du skal hands down, absolut, under alle omstændigheder, 110% sikkert, vælge et andet!

Selv Philips egen naturlige "storebror" til det tv du er blevet anbefalet kan fås til under 10k i en "rigtig" butik. Det hedder Philips 42PFL8694H (El. bare 8404H).

Prisen er en god smule for høj.

Hvis du bruger det mest til bluray siger det mig at du gerne vil have en god film oplevelse. Der bør du evt kigge efter Panasonic TXP42G10 istedet. Det er et langt bedre tv end det philips på absolut alle leder og kanter.
Af TYBO
Typisk Elgiganten.
Prisen burde være det halve på det TV.
Du kan få storebroren til det TV langt billigere på nettet.
http://www.cinemagic.dk/shop/philips-42 ... 5421p.html

Hvis du altså gerne vil have Philips.

Hvis du har væggen til det...hvis der er plads....så gå op i en 50".
Med det digitale signal så er det bare super.

Der er forskellige plasmaløsninger fra 7500-10000 der er langt bedre end det philips...og så er de i 50" :)
Af xcardman
Phillips hedder 9000 serie og helst et 9704. Prisen er bare alt for høj

ellers er der langt bedre alternativer
Af Baxuz
Hej

Prisen er bestemt for høj.

Hvis du absolut vil have den type Philips, så kører Bilka tilbud på 8404 modelen til 7995 kr.

Den er med ambilight samt internet.

Ham i Elgiganten prøver at tage fusen på dig.

Samme fjernsyn koster 6995 kr. hos Fona.
Af penixo
tusind tak alle sammen... men jeg søger som sagt et tv der gir mig gåsehud når jeg ser en full hd film via min elskede playstation3 .. self vil man jo nok ikke få det helt vilde til under 10000 men... jeg kan da allerede se på det phillips at det var da super synes jeg:S

men ja jeg synes nok der var noget skummelt ved ham...
jeg er bare forvirret... det er ikke nemt det her lige nu efter at i synes jeg skal ta et andet... for ja jeg vil gerne have plasma..
og så skulle jeg tage den der samsung??
men tusind tak fordi i gider og hjælpe mig... jeg er ikke selv en tv nørd, så jeg ved ikke alt
Af djohn
Hvis du ikke har noget imod at købe brugt, kan du få et brugt Pioneer pdp-4280xd på dba til en god pris.

Det er svært at finde et 42" der kan hamle op med det.
Af Egern
TYBO skrev: For 8500 INCL fragt får du et 50" med alle de tuners du har brug for og et kanon flot design og full HD.
http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx ... d=50PS8000
Jeg har også hørt gode ting om ovennævnte tv - se evt:

http://www.avforums.com/reviews/LG-50PS ... eview.html

Her er et review (både video eller tekst). Det fik der igennem et "Best buy" og ser altså rigtig nice ud...
Overvejer det også selv hehe...
Nogen flere input på det TV?
Af Egern
Doh den fandt jeg slet ikke! :)... perfekt! - mange tak!
Af Egern
Nå der var en hel del mere kritik i jeres gennemgang end AVforums.
... så tilbage til den uendelige søgen (eller sådan føles det ihvertfald nogen gange)

Sagen er også at der overfor fjernsynet en ca 5 meter væk er en dobbeltdør med ret meget lys midt på dagen - ville den genere med et plasma tv? - jeg har haft en LCD skærm hængende uden problemer, men jeg læste at de der crystal clear glas plader (eller hvad de hedder) på plasma kunne give problemer?!

Der er ikke kommet en anmeldelse på SL8000 endnu som jeg heller ikke har fundet vel?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
SL8000 venter vi stadig på. Det hedder ikke nødvendigvis "Crystal clear" eller andet fancy med plasma - det er bare glas.

Intet TV har godt af lys på skærmen, heller ikke LCD. Man må vægte for og imod. Personligt synes jeg ikke det er så stort et problem, og jeg har lys på både TV, og gulvet foran TV'et i al den tid solen er oppe (på nær ved middagstid).