Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa,

jeg står for at skulle investere i et LED tv og håber nogen kan være behælpelig med valget i mellem ovenstående - som er de umiddelbare i overvejelserne.

Efter hidtil at have været fokuseret på Samsungen, har jeg idag fået et super tilbud på Sony'en og er efterfølgende kommet utroligt meget i tvivl om, hvad man skal vælge.

Mit dilemma tager udgangspunkt i plusser og minusserne hvert at tv'ene.

Disse være sig:

SAMSUNG overvejelser - super tyndt, Media@2,0, DNLA (der kan streame både billeder, musik og film), lavt strømforbrug og EDGE LED

Uklarheder/tvivlspørgsmål - langsom kanalskifte, er Media@2,0 i det hele taget noget værd? Giver EDGE LED bedre billede end RGB LED?

SONY overvejelser - hurtigere kanalskifte, langt bedre lyd m/ surround og subwoofer, men mangler Media@2,0 og har større strømforbrug end Samsung iflg opgivelser.

Uklarheder/tvivlspørgsmål RGB belysning -> dybere sort, men bedre billede? Ydermere forekommer det mig uklart om Sony' DNLA kan vise film fra PC som Samsung?

Jeg ved, der mange tvivlspørgsmål i ovenstående - men i det store hele er billedet jo nok det vigtigste.

Hvilket tv yder det bedste billeder - nogen tests bruger Samsung som ref. over Sonyen, mens andre roser Sony'en for den ultra dybe sorte - næsten på Pioneer niveau

Hvad ville eksperterne vælge - uden at skele til prisen?

Skal man evt, vente på LG' nye LG LH9500 i 55" eller Samsung' nye 8500 serie med direkte LED baggrundsbelysning.

ALLE GODE INPUT HILSES YDERST VELKOMMEN!
Af Figr
Jeg synes du selv skal vurdere hvilken skærm som passer dig. Hvis du på nogen måde kan komme til at sammenligne dem i samme forretning, er det selvfølgelig optimalt - men ellers ville jeg tage en bluray film og en DVD film med og få begge vist på de 2 skærme.
Nu ved jeg ikke hvornår LG kommer med deres model, men hvis du ikke har travlt vil du dermed få flere valgmuligheder og en billigere pris.
Du kunne jo starte med at se på testen af B7000 skærmen - http://flatpanels.dk/nyhed.php?misc=sea ... 1240994458
eller
http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 502147.htm

Så vidt jeg ved er den nye samsung med LED bagbelysning en model 9000. Model 8050 er 200 Hz Edge LED.
Af xcardman
det var noget af et spring

helt en klart en sony x4500 er bedre med rgb led. Så du skal sammenligne den sony med den kommende samsung 8500 også med led og local dimming.

1 led med local dimming(dioder hele vej bagpå).
2 edge-led
3 almindelig lcd

De er alle lcd, bare med forskellige baggrundsbelysning.
en edge-led kommer aldrig til at slå en skærm med led og local dimming.
i hverfald ikke fra samme producent
Af Søren Kjær
Tak for inputs.

Figr -> selvfølgelig skla jeg selv vurdere, hvilken skærm, der passer bedst. Men da jeg ikke er ekspert, ville det var rart med input fra folk, som ved lidt mere om det end jeg selv.

Er der nogen der ved hvornår Samsung kommer med deres baggrundsbelyste LED skærme og et evt. prisniveau??

Xcardman -> du skriver det er noget af et spring mellem disse. Kunne du ikke uddybe det??

Andre der har nogle kommentarer til omhandlende skærme??? Alt hilses velkommen! :)