Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af loomp
Hej - først og fremmest et super site, med mange gode og relevante indlæg på diverse spørgsmål og vurderinger af forskellige fladskærme m.m. - Tak for det.

Jeg vil gerne høre om der er nogen der har erfaringer eller brugbare vurderinger af Sony KDL-46EX1B.

1) Hvordan er tv`ets billedkvalitet ved fx. kabeltv (yousee) - det er pt har i hjemmet.

2) Samt hvordan fungerer det trådløse system mellem tv og receiver.

Derudover kan jeg infomere om at jeg ellers skal bruge tv til:

Playstation 3.
Film: dvd/bluray.
Afstand til tv`et bliver ca. 3 m.

Mvh.
Loomp.
Af -jacob
Trådløs er en meget fed gimmik, men jeg synes der er en tendens til at billedet bliver en del mere diffust, når man bruger den trådløse forbindelse istedet for HDMI. Det er kun noget jeg har observeret i butik, da jeg ikke selv har TV´et, men det er bestemt noget du skal være opmærksom når du kigger på TV´et.
Du skal altså se samme udsendelse med den trådløse forbindelse, og derefter med HDMI forbindelse, for at du kan vurdere billedkvaliteten.

Derudover kan der altså godt være lidt signalforstyrelser i den trådløse overførsel engang imellem.
Hvis jeg anskaffede EX så ville jeg nok køre med HDMI forbindelsen altid, der skal jo alligevel et strømkabel til TV´et.
Af loomp
Ok - tak for svar.

Læste mig frem til at systemet godt kan sende et 1080i-signal, men ikke et 1080p signal. (Er ikke klog på hvad i og p er for noget, men 1080p signalet er fx ved bluray, ikke?)

Men ved nogen hvordan selve billedet står ved alm. tv kiggeri. Fx kabel-tv, går der noget tabt her ved den trådløse sending?

Og er der nogen om der ved noget om kommende trådløse systemer, der måske er værd at vente på, i forhold til dette produkt?
Af therunemeister
Jeg må indrømme at jeg i min fladskærmsjagt blev meget skuffet over SD signalet på EX1. Alle standard kanaler så virkeligt ikke særligt godt ud. HD så ret godt ud synes jeg, men det er selvfølgeligt ikke fedt at det ikke understøtter 1080/24p