Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Karkov
Jeg er på udkig efter et fjernsyn med et godt billede og lavt energiforbrug i prisklassen 10-12 K. Fjernsynet skal bruges til alm. TV-kiggeri, inkl. sport via landbaseret digital.

Jeg kan konstatere at Sonys 46WE5B bruger væsentligt mindre strøm end 46W5500, men er billedet ligeså godt (eller bedre).

Er der nogen der kender 46WE5B og ved hvordan billedet er i forhold til 46W5500?

Hvad er det bedste 46"/47" lav-energi TV (uden slør) til max. 12.000 kr?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er samme TV i en anden indpakning.
Af Karkov
I følge SONY er der tale om en anden form for baggrundsbelysning på WE5.

Citat fra SONY's hjemmeside: "Brug 50% mindre energi med vores sidste nye HCFL (Hot Cathode Fluorescent Lamp) baggrundsbelysningsteknologi"

Det er vel ikke helt det samme som W5500, eller?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er bare en lyskilde, ligesom LED er en lyskilde. Lyskilder har ikke direkte indflydelse på billedkvaliteten hvis blot farveindholdet er det samme.
Af Karkov
Så er konklusionen, at billedkvaliteten er den samme og Jeres anbefaling af W5500 også omfatter WE5?

I givet fald må det da være bedste bud på et lavenergi-TV (88W) i denne prisklasse?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, du skulle kunne få næsten præcis samme billede på de to modeller. Samsungs LED-modeller bruger ca. samme mændge el, og prisen er vist den samme, så vidt jeg husker? Det må blive en vægtning af design, der i sidste ende afgør det - de ligner trods alt ikke hinanden.
Af Karkov
Har Samsungs "LED" tv ikke større problemer med slør end SONY's LCD, eller er det på samme niveau?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, den har større problemer med slør.