Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Agsi
Jeg har nyligt købt en plasmaskærm V10 og har læst et sted, at man med fordel kunne kører en break-in DVD i løbet af de første 200 timer for at undgå burn-in på skærmen.
Har nogen erfaring med en sådan DVD og kan de købes hos tv forhandlere ? eller downloades ?
Det vil nemlig snart være sidste udkald i f.t. de 200 timer for mit tv's vedkommende.

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Glem break-in DVD'en. På langt de fleste plasma-TV er det ved at være overflødigt, idet burn-in er så sjældent - især på Panasonics TV. Se du blot noget TV i stedet og glem alle dine bekymringer.
Af LunD^
Enig, jeg har selv en X10 som jeg har haft over en måned, jeg har ikke kørt nogen breakin DVD eller taget særlige hensyn, og jeg har aldrig set noget der ligner burn in overhovedet.
Af Agsi
Super så vil jeg ikke gøre mere ved det - men blot nyde skærmen :-)
Af jugglerq
Jeg har købt et Panasonic S10, Og jeg bruger Break DVD èn, det gjorde jeg også med mit Panasonic PX70, jeg ved godt at man siger at det ikke er nødvendigt med de plasma skærme der findes i dag, men en bekendt fik da burn ind på sin nye Samsung plasma, & en af mine andre bekendte fik det på sit Pioneer 427XD, de fik også af vide at det ikke var nødvendigt :(
jeg bruger Break ind dvd èn når jeg er hjemme og ikke bruger min plasma til andet, det skader i hvert tilfælde ikke :)
Af xcardman
brug thx profilen og måske kører kontrast lidt de første 200 timer.
så er den hjemme

altid i starten kører med lav lys og kontrast i de første 100-200 timer.
24 timer med break in dvd er spild af strøm.
har selv haft flere plasma.

jugglerq

bruger du det hele tiden, når du ikke ser tv, det håber jeg ikke du gør
Af jugglerq
xcardman

nej det gør jeg ikke, men indtil videre ca 1 time om dagen, det gjorde jeg også på den gamle PX70, det har jeg ikke fortrudt at jeg gjorde. men som sagt det skader ikke at køre en Plasma skærm ind de første 200.timer :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det der menes er nok noget i stil med, at du smider pengene lige ud af vinduet når du kører en break-in DVD.