Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jakob astrup
Jeg har fulgt debaten herinde og besluttet mig til at købe et panasonic V10e 50 tommer. Så ser jeg at prisen i Hifiklubben er væsentlig dyrere end f.eks tapeconnection. Hifiklubben påstår at tapeconnection er paralelimport og alle der er i tapeconnections prisklasse er parallel import og at der ikke er dansk menu og der er risiko for fejl og dårligere garanti.
Er der nogle der har nogle erfaringer? skal jeg betale 2000 kr mere bare for at købe det i hifiklubben eller skal jeg købe det i tapeconnection eller 3 sted?

på forhånd tak?
Af TvHomer
Har du spurgt tapeconnection om deres tv er parallelimport?
Af ckn
Av-Connection sælger til samme pris som Tape Connection, og AV-Connection har i hvert fald ikke parallelimport (har selv købt mit der)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Tape Connection er meget anbefalelsesværdige efter min mening. Jeg har selv handlet både lyd og billede der og har altid oplevet høj service og god vejledning.

Tape Connection parallelimporterer hvert fald ikke X10 serien. Denne er netop X10Y varianten, som er den danske udgave. Prøv at kontakt dem for at høre nærmere om V10. De svarer normalt hurtigt.
Af Fredtoft
jakob astrup skrev:Jeg har fulgt debaten herinde og besluttet mig til at købe et panasonic V10e 50 tommer. Så ser jeg at prisen i Hifiklubben er væsentlig dyrere end f.eks tapeconnection. Hifiklubben påstår at tapeconnection er paralelimport og alle der er i tapeconnections prisklasse er parallel import og at der ikke er dansk menu og der er risiko for fejl og dårligere garanti.
Er der nogle der har nogle erfaringer? skal jeg betale 2000 kr mere bare for at købe det i hifiklubben eller skal jeg købe det i tapeconnection eller 3 sted?
Jeg vil støtte op om at det letteste er at spørge i Tape Connection :)

Så vidt jeg ved ophørte de for mindst et års tid siden helt med at parallelimportere, og får nu alle deres Panasonic skærme fra den danske distributør DS-Display. Du behøver altså ikke være bekymret for at få en "udlænding", uden at have regnet med det.

Der er ingen grund til at være bekymret for at handle i Tape Connection, de er generelt nogle flinke folk. I HFK har vi lidt længere garanti, men det vil du jo kunne købe dig til for prisforskellen. I begge tilfælde er det i hvert fald rart at have et fysisk sted at henvende sig ved køb og eventuelt efterfølgende service.

Og under alle omstændigheder ender du med et lækkert TV.
Af Rødtop
ckn skrev:Av-Connection sælger til samme pris som Tape Connection, og AV-Connection har i hvert fald ikke parallelimport (har selv købt mit der)
Hvis ikke billigere, og der er topdollar service og feed back
Af farbruun
ved ikke om der kan siges noget generelt om Tapeconnection. Men deres Samsung LED ser ud til at være parallelimport - modellen har ifølge hjemmesiden hverken DVB-T eller DVB-C tunere...

...om det kan føres over på Panasonic skal jeg ikke kunne sige - omvendt er Samsung vel også det mærke man skal passe mest på med ift. garanti/reklamation i DK ?
Af lennon
farbruun skrev:ved ikke om der kan siges noget generelt om Tapeconnection. Men deres Samsung LED ser ud til at være parallelimport - modellen har ifølge hjemmesiden hverken DVB-T eller DVB-C tunere...

...om det kan føres over på Panasonic skal jeg ikke kunne sige - omvendt er Samsung vel også det mærke man skal passe mest på med ift. garanti/reklamation i DK ?
Tror faktisk at de blev aut Pana forhandlere . But who cares ? - jeg har et af deres tidligere parallelimporterede Panasonic, som har været til rep hos dem uden problemer. Vær dog lidt obs på menuer, tuner osv. Omvendt plejer TC at have en attraktiv returpolitik, så bare afsted . . !
Af Marqzen
Prisforskellen på V10 i TC og HK er da ret begrænset? Ikke nok til at det ene skulle være parallelimport.

[edit] Så lige det var 50'' du taler om. På 42'' er der kun 3-400 i forskel.
Af Ney
jakob astrup skrev:Jeg har fulgt debaten herinde og besluttet mig til at købe et panasonic V10e 50 tommer. Så ser jeg at prisen i Hifiklubben er væsentlig dyrere end f.eks tapeconnection. Hifiklubben påstår at tapeconnection er paralelimport og alle der er i tapeconnections prisklasse er parallel import og at der ikke er dansk menu og der er risiko for fejl og dårligere garanti.

på forhånd tak?
Mit V10 fra Tapeconnection er den nordiske E model. Og i øvrigt ser det ud til Hifiklubben har sat prisen op. Da jeg startede med at kigge på V10 kostede det 16k i Tapeconnection, så begyndte Hifiklubben at importere til 15.900 hvorefter tapeconnection satte prisen ned til 15500 ugen efter (midt august). Og her for en uges tid siden(ca?) satte de prisen yderligere ned til 15k. Så tror bare de misundelige sælgere i hifiklubben skal holde sig til at udtale sig om deres egne produkter.
Af Shark
Hifiklubben giver vist længere garanti, og hvis du er tilmeldt deres Forum osv. giver det osse længere garanti.

Har selv for snart år siden købt et KDL32V2500 hvor jeg har haft problemer med DVB-T signalet som pixelerede helt vildt. Der var god service fra HK da de bare meldt det til Sony som kom og hentede og bragte det tilbage.

Så selv idag at de har dagspris på UE40B8050 til en god pris. og de har fået et w5710 må være en nyere udgave af w5500.