Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Omnia
Hej jeg var i elgiganten for at se på nyt tv igår så bland andet på et Panasonic TX P42X10E og et LG PQ2000 til 5999

underligt nok synes jeg billedet på lg tvet var bedre end det jeg så på panaconic tvet ... det er jo lige omvendt af hvad man læser her inde ?? så jeg faldt lidt for LG tvet.
kan det passe LG tvet var bedere eller kan det ha noget med opsætningen på tvet i butikken at gøre ???
så skulle jeg selvfølgelig hjem og se om det kunne købes billigere over nettet hvor jeg så støder på etPQ3000 til 4500 og et PQ6000 til 5200kr hvor det bliver nævnt noget om Dvix understøttelse, betyder dette at man kan tætte en usb stick i tvet og afspille divx filer direkte fra denne eller hvordan ??
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
LGs plasma-Tv er bestemt heller ikke dårlige, men de har har en tendens til at lidt mere "grovkornet" gengivelse af f.eks. HD. Jeg ved dog, at der er flere der vælger LGs PQ serier over Panasonics X10 primræt pga. designet og valget er da heller ikke dumt. Jeg synes dog personligt, at X10 har førerpositionen når man betragter de to Tv ud fra et billedmæssigt aspekt.

Ja, DivX betyder, at du kan afspille DivX film gennem USB indgangen. Jeg kan ikke huske om PQ serierne tillader det, men jeg ved at LGs nyere Tv også tillader, at man tilslutter en ekstern harddisk til USB porten - og så understøtter de desuden mkv.
Af TYBO
PQ6000 kan afspille divx.
De mindre modeller har også USB men kan kun vise billeder/afspille mp3
Af Nick_S
LG plasma modeller er ganske udmærket ja. Du skal bare vide at de en slem tendens til at lave retentioner (midlertidige fastbrændinger) af billeder på skærmen. Det er så slemt at jeg personligt ihvertfald ikke ville kunne leve med det.

Jeg kan under ingen omstændigheder anbefale dig et LG PQ2/3000. Og bestemt ikke til 5999!
Elmutanten lever stort på LG og har formentlig indstillet det og Panasonic TV'et derefter :)

Panasonic må være førstevalget, men er du hooked på USB og DivX og designet ikke mindst er LG bestemt ikke et dårlig alternativ!
Af Omnia
det bliver nu nok også helt sikkert et PQ6000 hvis jeg skal vælge i mellem PQ2/3 og 6000

Jeg har lige være i en anden elgiganten her til morgen og her var LG tvet virkelig dårlig alt hvad der skulle være sort i billedet var nærmest grå og billedet var meget mat i det ... selv det lcd tv der hang under var tydeligt mere sort
men er det ikke det plasma kan i forhold til lcd ... altså vise sort når billedet skal være sort ?
Af Leska
Ved det er LG du snakker om.

Men så selv på et G10 ved siden af et Samsung LCD kan ikke lige huske hva mærke. Men synes plasma var meget mere narturlig i billedet, og lcd var mere kunstigt. Ved ikke om det er noget jeg bilder mig ind, men det så også ud som om billedet på LCD bevægede sig hurtigere ?!

Og det med at du synes LCD gav bedre billed, har også også MEGET med omgivelserne at gøre.