Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af larshenriksen
I forbindelse med overgangen til digital tv, og de nye signaltyper som kommer der. Så er jeg kommet i tvivl om den HDD optager (nævnt i emnefeltet) kan klare håndteringen og optagefunktionen af de nye signaler.

Den fungere fint lige nu, bortset fra at blæseren til køling kører ind imellem selv ved standby funktion.

Bagpå afspilleren er der diverse scartstik, digital udgang og en HDMI out.

Ved ikke, om det er nogen hjælp med disse oplysninger.

Anyways, kan nogen herinde give mig et svar på ovenstående problemstilling.
Af Th@mas
larshenriksen skrev:I forbindelse med overgangen til digital tv, og de nye signaltyper som kommer der. Så er jeg kommet i tvivl om den HDD optager (nævnt i emnefeltet) kan klare håndteringen og optagefunktionen af de nye signaler.

Den fungere fint lige nu, bortset fra at blæseren til køling kører ind imellem selv ved standby funktion.

Bagpå afspilleren er der diverse scartstik, digital udgang og en HDMI out.

Ved ikke, om det er nogen hjælp med disse oplysninger.

Anyways, kan nogen herinde give mig et svar på ovenstående problemstilling.
Der er kun analog tuner i den (har selv en). Hvis du skal optage skal du have en ekstern boks der modtager signalet (Yousee, Viasat, Canal Digital, Boxer osv.) altså en ekstern DVB-T eller DVB-C boks. Fra denne skal du sætte et scartkabel til Sony'en og så kan du optage det program boksen står på når den er tændt.
Hvis du lader tv'et afkode DVB-C eller DVB-T kan du som udgangspunkt ikke optage noget da der ikke er analoge udgange på tv'et.

Mvh
Th@mas
Af larshenriksen
Øhhhh ja okay, det er lidt underligt. For på nuværende tidspunkt kan jeg se tv3 på den lokale fællesantenneanlæg og optage fra den, og vi som beboere er orienteret om at fællesantenneanlægget ikke lukker ned for analog signal lige foreløbigt.

Dog spekulere jeg i at investere i denne optager http://www.sony.dk/product/dvd-recorder/rdr-hxd995e

da den har digital og analog tuner indbygget.
Af Th@mas
larshenriksen skrev:Øhhhh ja okay, det er lidt underligt. For på nuværende tidspunkt kan jeg se tv3 på den lokale fællesantenneanlæg og optage fra den, og vi som beboere er orienteret om at fællesantenneanlægget ikke lukker ned for analog signal lige foreløbigt.

Dog spekulere jeg i at investere i denne optager http://www.sony.dk/product/dvd-recorder/rdr-hxd995e

Okay, hvis du har en udbyder som bliver ved med at sende analog kan du fortsætte som du plejer, jeg troede ikke det var tilfældet da du jo så allerede kendte svaret :)

Mvh
Th@mas
Af dkscan
larshenriksen skrev: Dog spekulere jeg i at investere i denne optager http://www.sony.dk/product/dvd-recorder/rdr-hxd995e

Vær opmærksom på, at den digitale tuner kun er DVB-T MPEG2. Den kan derfor kun bruges til at modtage digitalt via antenne eller fra kabelanlæg, der sender DVB-T (det normale er DVB-C). Ydermere er det kun DR1, DR2 og TV2 der sendes i MPEG2 på DVB-T. Alle andre DVB-T kanaler sendes fra 1/11 i MPEG4 og i 2012 overgår de tre nævnte også til MPEG4.
Af larshenriksen
hmmm ja okay, der røg så den mulighed. Total nedtur :(
Af larshenriksen
Nu går det helt tænkeboks i den....hehe

Hvis nu jeg får evt Canal Digital parabol op og hænge, og den bliver forbundet til harddiskoptageren (den jeg påtænkerm at købe med digital tv-tuner) via scart. Så bør der jo ikke være noget problem som jeg ser det, da det vil "fungere" på samme måde som en alm gammeldaws videomaskine. Eller er jeg helt forkert på den der?
Af Th@mas
larshenriksen skrev:Nu går det helt tænkeboks i den....hehe

Hvis nu jeg får evt Canal Digital parabol op og hænge, og den bliver forbundet til harddiskoptageren (den jeg påtænkerm at købe med digital tv-tuner) via scart. Så bør der jo ikke være noget problem som jeg ser det, da det vil "fungere" på samme måde som en alm gammeldaws videomaskine. Eller er jeg helt forkert på den der?
Min er 820'er er sat til en Viasat sat. boks og jeg optager via en scart fra sat. boks til harddiskoptageren. En ulempe er jo at du kun kan optage den kanal sat.boksen er sat til og sat.boksen skal være tændt, så du kan ikke optage et program og se et andet via sat.boksen.

Du kunne alternativt købe en sat boks med 2 tunere og harddisk og hvis du så optager noget du vil gemme kan du afspille fra sat.boksen og brænde det på DVD på Sonyen.

Mvh
Thomas
Af larshenriksen
Ja, det var også en mulighed.

Men:

Jeg har lige fået at vide af to uafhængige kilder idag, at Sony kommer på banen med en hdd optager med både dvb-t og dvb-c tuner i løbet af en måneds tid cirka. Softwaren til håndtering af dvb-c tuneren er ikke helt færdigudviklet endnu, men vil med stor sandsynlighed komme ud i løbet af febuar evt før.

Så haps haps, den hddoptager nupper jeg.

Mange tak for hjælpen mht den problemstilling jeg havde.